شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

آیا انتخاب چهاردهم مهر ( ششم اکتبر 2023)برای حمله ی حماس به اسرائیل ارتباطی با جشن مقدس یهودیان دارد که آنرا جشنی خونین کردند؟

2023-10-08

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

سوکّوت یا جشن سایبانها از اعیاد تاریخی و دینی و مهم یهودیان سراسر جهان می باشد.
موعد این عید از پانزدهم ما تیشری به مدت هفت روز برگزار میشود که معادل ۷ تا ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ و 29 تا 6 اکتبر 2023 می باشد.
سوکا مفرد کلمه ی سوکّوت ، در واقع سایبانی است که در مدت جشن ، یهودیان در کنار خانه یا بالکن آپارتمان خود بر پا می کنند و سقف آنرا با شاخه های نخل و درختان دیگر می پوشانند. دیواره های سایبان از پارچه و چوب است و داخل سایبان را تزیین می کنند.و یک هفته بیرون از خانه فقط در سوکا زندگی می کنند.
عید سوکّوت یا سایبانها یادآور چهل سالی است که یهودیان پس از خروج از مصر به طور مدام در حرکت بودند .سکونت در سوکا یادآور معجزه ی خداوند در خارج ساختن عبریان از مصر و محافظت از آنها در این چهل سال است.و البته سادگی این سایبانها، درک و حس همدردی با بی سرپناهان را هم امکان پذیر می کند.و از طرفی سکونت در سوکا که سقف محکمی ندارد ؛ ساکنین امید دارند : “” خداوند آنها را در هر وضعیتی مانند اجدادشان در بیابان محافظت خواهد کرد.””
دو روز اول جشن تعطیلی کامل مذهبی که اجازه ی تهیه ی غذا فقط در همان روز و با آتشی که از روز قبل روشن بوده، میسر است.
پنج روز بعد ،ایام میانی است که مراسم ویژه ای برگزار میشود ولی روز هفتم یا روز هوشعنا رَبا می باشد به معنای :””” خواهش داریم ما را نجات بده”” ، این واژه و دعا مدام تکرار می شود و در این شب در کنیسه ها تا صبح بیدار می مانند و با عبادت رضایت خداوند را برای باطل کردن احکام سخت جلب می کنند که به نوعی پایان دوره ای از داوری الهیست که با سال جدید آغاز می شود.

پس از پایان هفت روز ، جشن جداگانه ای در نظر گرفته شده که تعطیلی مطلق مذهبی است که به طور کلی شامل خواندن دعای باران و جشن شادی برای تورات خوانی است.
که این مراسم در اسرائیل در هشتمین روز که “”امسال مصادف با شنبه پانزدهم مهر و هفتم اکتبر ۲۰۲۳ “”و در سایر کشورها در نهمین روز است.

و عجبا حمله ی حماس به اسرائیل دقیقا در همین روز بوده .

به نظر می آید شباهتی عجیب و عامدانه بین رفتار تروریست های حماس با مردم اسرائیل و موضوع و تاریخ حمله دارد.و البته اجرای قوانین خشن حماس با مردم :
روز حمله به خون کشیدن جشن و مفهوم مذهبی جشن.گویا شبیه اجرای یک سناریو یا به سخره گرفتن مفهوم مراسم از طرف حماس است، که اسرائیل حریفی نیست که بی پاسخ بگذارد.

با توجه به تصاویر و وقایع حمله به غیر نظامیان، شباهت فرار غیر نظامیان در بیابانها به موضوع مذهبی جشن فوق ، بی خانمانی ، موضوع چهل سال سرگردانی در بیابان، مفهوم دعای خدایا نجاتمان بده در هشتمین روز جشن و تعطیل رسمی مذهبی.
اجرای مراسم تروریستی خودشان در کشتن مردان، به اسارت گرفتن کودکان و زنان، آیا زنان را طبق عقاید غیر انسانی شان جزو غنایم جنگی خود میدانند؟ و حیرتا نوع رفتار حماس به شدت شبیه رفتارهایی است که جمهوری اسلامی با مردم ایران می کند.

نکته ی مهم اینجاست حماس ، جمهوری اسلامی و کلا این دسته تفکرات و انسانها اصلا اهل مطالعه و تفکر نیستند ، فاقد هوش و ذکاوت و خلاقیتند.مثلا کتاب سلمان رشدی را هرگز نخوانده اند اما به طرز احمقانه ای همه در صدد کشتن او به خاطر فتوای یک بیسواد دیگرند.یا اتفاقی است ، یا شاید به سبب این همه سال کشمکش و قرابت جغرافیایی ، از تاریخ و مناسک اطلاع داشته و بالاخره بعد از قرنها بین این نحله ی فکری به عقل استثنائا یکی دو نفرشان چنین چیزی برسد.
این مطلب یادآور طرز فکر رائفی پور مدعی سواد و حقیقتا فاقد سواد ،که سخنرانی ها برای نمادگرایی و عدد شناسی یهودیان کرده است.
جالب توجه است ، در کلیپی فردی از اعضای حماس در حمله و به اسارت گرفتن دختر اسرائیلی لحظه ای فارسی صحبت کرد.

آیا ارتباطی وجود دارد؟
ما هم نمی دانیم.

  ✍ بارلی

پانزدهم مهر ۱۴۰۲
هفتم اکتبر2023

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

بیانیه کمیسیون دادخواهی شورای ملی تصمیم

بیانیه کمیسیون دادخواهی شورای ملی تصمیم

در حمایت از اعتصاب غذای زنان زندانی سیاسی و اجتماعی بنام جوانان جان‌باخته راه آزادی ایران هم میهنان گرامی قتل دولتی و فرا قضایی محمد قبادلو وفرهاد سلیمی  موجی از خشم و نفرت را در بین ایرانیان مخالف رژیم  ایجاد کرده است، از جمله ۶۱ نفر از زنان زندانی سیاسی و...

بیانیه کمیسیون دادخواهی شورای ملی تصمیم

بیانیه کمیسیون دادخواهی شورای ملی تصمیم

در حمایت از اعتصاب غذای زنان زندانی سیاسی و اجتماعی بنام جوانان جان‌باخته راه آزادی ایران هم میهنان گرامی قتل دولتی و فرا قضایی محمد قبادلو وفرهاد سلیمی  موجی از خشم و نفرت را در بین ایرانیان مخالف رژیم  ایجاد کرده است، از جمله ۶۱ نفر از زنان زندانی سیاسی و...

روز جهانی آموزش

روز جهانی آموزش

روز جهانی آموزش، که هر ساله در تاریخ ۲۴ ژانویه برگزار می‌شود، نقش حیاتی آموزش در ترویج صلح، درک و توسعه پایدار در سراسر جهان را بیان می‌کند. این روز بر اهمیت آموزش با کیفیت برای همه تأکید دارد و به منظور ترویج دسترسی به فرصت‌های آموزشی جامع و عادلانه، برگزار می‌شود....

1 Comments

1 Comment

  1. شیرین

    سپاس ، خوب بود