شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

شورا‌ها در مسیر همبستگی برای گذار، کیقباد – اسماعیل‌پور

2022-12-14

نوشته ای دیگر از کیقباد اسماعیل‌پور

Comments

در میان شبٍ تارٍ؛ دارها و بر دارها؛
در هیاهوی اعدام و کشتارهای پیر کفتارها
و در میان هلهله شوقٍ دلیران و اسیران
در امید به فردای بی دارها و بی آزارها
ما هم به هم می‌پیوندیم؛‌ ای رژیم خونخوارها؛
تا در هم شکنیم؛ و از جا برکنیم ساختار استبدادها.

شورای ملی تصمیم و شورای مدیریت گذار بر آن شدند تا در راستای رهایی کشور ایران و مردمان قهرمان‌شان و برای همبستگی و پایداری مشترک قدم بر دارند.

مبنای این همبستگی؛ احترام به حقوق انسانی؛ احترام به آرمان‌های ملی و میهنی و باور به مبانی سکیولار و دموکراتیک است. هدف این حرکت؛ گذار از جمهوری اسلامی و حرکت به سوی استقرار دموکراسی پایدار در ایران است.

گام‌های نخست این حرکت؛ ارائه چهره دموکراتیک و صلح طلبانه مردم ایران به جهانیان؛ تکیه بر هویت ملی مشترک و تاکید بر برابری و رفع تبعیض در همه زمینه‌ها بویژه در زمینه حقوق زنان و کودکان است.

آنچه در بیانیه آمده؛ چنین است: همفکری و راهیابی برای پاسخگویی به نیازها و وظایف سیاسی و راهبردی که انقلاب جاری بر دوش ما می‌گذارد عرصه مهمی از مناسبات دو جانبه ما را تشکیل می‌دهد.

این حرکت مشترک سیاسی دو شورا؛ ‌ که در پی ملاقات‌ها و مذاکرات گسترده میان دو جریان سیاسی شکل گرفته قدم نخست در راه ایجاد ” جبهه مشترک حمایت از مبارزات مردم ایران” خواهد بود؛ جبهه مشترکی که می‌تواند تمامی نیروهای آزادیخواه و دموکرات را برای حمایت از انقلاب نوین مردم ایران (انقلابٍ ژن؛ ژیان؛ آزادی) گرد هم آورد.
بی شک در عصر روشنگری ایرانیان؛ مردم استبداد قرون وسطایی را پایان خواهند داد؛ رژیم ضد بشری را به گور تاریخی خود خواهند سپرد و‌شان و منزلت ایران و ایرانی را نزد جهانیان دوباره برخواهند گرداند.

کیقباد اسماعیل‌پور

[اطلاعیه مشترک شورای مدیریت گذار و شورای ملی تصمیم]

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

هموطن برای بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری خسارت دیده‌ی  سیل‌ در سیستان و بلوچستان کمک کنید

هموطن برای بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری خسارت دیده‌ی  سیل‌ در سیستان و بلوچستان کمک کنید

بر اثر بارندگی شدید و سیل  بر راه‌های مواصلاتی، واحدهای مسکونی و تجارتی استان سیستان و بلوچستان خسارت‌های سنگین وارد شده است. علاوه بر جاده‌ها، بیش از۳۰۰ واحد مسکونی کامل تخریب شده و ۱۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده، نیازمند تعمیر هستند. شورای ملی تصمیم تا کنون در حد...

اهمیت ویژه، تعامل و  همگرایی مابین  فعالین اجتماعی – سیاسی(تشکل های اجتماعی) با فعالین سیاسی- حزبی( احزاب سیاسی)

اهمیت ویژه، تعامل و  همگرایی مابین  فعالین اجتماعی – سیاسی(تشکل های اجتماعی) با فعالین سیاسی- حزبی( احزاب سیاسی)

🔺در سایه تغییر و تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در طول نزدیک به ۴۵ سال حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی، موج وسیعی از فعالین اجتماعی -  سیاسی به طور اعم در داخل کشور و بطور اخص در خارج از  کشور از دل جنبش ها و خیزش های اجتماعی پای به عرصه عمومی(سیاست) نهادند. این...

بهاره هدایت: امیدواریم روند درمانی از شنبه آینده از سرگرفته شود

بهاره هدایت: امیدواریم روند درمانی از شنبه آینده از سرگرفته شود

بهاره هدایت ارسال بهاره هدایت، فعال سیاسی و کنشگر حقوق مدنی٬ روز پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه در پستی اینستاگرامی تاکید کرد که توقف حکم او تا ۲۲ فروردین ماه تمدید شده‌است. خانم هدایت به مناسبت تولد چهل و سه‌سالگی خود، در یادداشتی تاکید کرده‌است که به به دلیل تعطیلات نوروز و...

0 Comments

0 Comments