شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

بیانیه شورای ملی تصمیم

2023-12-29

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

به مناسبت سالگرد اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶

فراخوان اعتراضاتی که از ۷ دی ۱۳۹۶ از مشهد و شهرهای بزرگ استان خراسان آغاز شد، برای «نه به گرانی» و در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی، علیه فساد در دستگاه دولت و میزان بالای بیکاری در دولت حسن روحانی شکل گرفت. اما تداوم اعتراضات با فراخوان‌های بیشتر باعث شد تا  دامنهٔ همگانی آن فراتر از مشکلات اقتصادی رفته و مخالفت‌ها با نظام سیاسی ایران به ‌ویژه علیه ولایت فقیه و رهبر خودخوانده آن علی خامنه‌ای گسترش یابد.

از ویژگی‌های این اعتراضات شامل گذار قطعی از حکومت جمهوری اسلامی همراه با اقدامات و شعارهای ساختارشکنانه و کاملا بدور از مطالبات مذهبی و اصلاح‌طلبانه که به شعار «اصلاح طلب، اصول‌گرا دیگه تموم ماجرا» به شکل یک گفتمان برای گذار کامل از نظام جمهوری اسلامی تبدیل گشت.

جنبش دی‌ماه در کمتر از چند روز به ۱۶۰ شهر گسترش یافت، وبیش از۶۰ دفتر امام جمعه در سراسر کشور تخریب و به آتش کشیده شد.

رهبری این اعتراضات در دست گروه عظیمی از جوانان  بود. اکثر کسانی که در این حرکتها حضور یافتند، متعلق به حاشیه کلان شهرها و تهیدستان جامعه  و یا از طبقات متوسطی بودند که بحرانهای فزاینده اقتصادی قدرت خرید به شدت کاسته و ناچاراً مجبور به زندگی در حاشیه شهرها شده بودند. سه عامل باعث شکل گیری این جنبش گشت که عبارت بودند از: فساد گسترده و نظام‌مند، تنگناهای معیشتی و استبداد سیاسی.

پس از جنبش سبز، حمایت نیروها و احزاب سیاسی اپوزیسیون خارج کشور از تحولات جاری دوباره کلید خورد. از همان روز ۸ دی‌ماه دهها حرکت اعتراضی در حمایت از معترضین داخل کشور در جلوی سفارتخانه های جمهوری اسلامی برگزار گردید. اتحاد فراگیری مابین جنبش داخل و خارج از کشور فراهم شد.

در این جنبش صدها نفر از اعتراض کنندگان توسط عوامل سرکوب جمهوری اسلامی کشته شدند،‌ هزاران نفر دستگیر و روانه زندان و تعدادی هم با احکام سنگین به جوخه های اعدام سپرده گشتند.

شورای ملی تصمیم با تجلیل از جنبش «دی ماه ۱۳۹۶» و بزرگداشت خاطره مبارزان شجاعی که جان خود را از دست دادند، آنرا سرآغاز تحولات میدانی سرنگونی‌خواه مردم ایران می داند که بر جنبش های پی در پی پس از خود «آبان ۹۸، ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱» تاثیر بسزایی گذاشت. جنبشی که از سطح مواضع تمامی شخصیت‌ها، احزاب و سازمانهای راست و چپ اصلاح‌طلب، استمرارخواه و وابسته به جمهوری اسلامی عبور کرد و گذار کامل از نظام جمهوری اسلامی را به گفتمان مطالبات ملی و فراگیر مبارزان اجتماعی داخل و خارج تکامل بخشید.

گسترده باد همبستگی  ملی مردم ایران برای نیل به آزادی، دموکراسی و حکومتی سکولار مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق‌های پیوست آن.

جاودان باد خاطره تابناک  رزمندگان شجاع جان‌باخته در قیام دی ماه ۱۳۹۶

شورای ملی تصمیم

۶ دی ماه ۱۴۰۲ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

شاد باش روز جهانی کارگر به جنبش صنفی مزدبگیران ایران و جهان

شاد باش روز جهانی کارگر به جنبش صنفی مزدبگیران ایران و جهان

تحولاتی که پس از جنبش های دهه اخیر خصوصا از ۱۳۹۶ درجامعه جنبشی ایران به وقوع پیوست، نشان از ورود جامعه صنفی به یک مرحله وسیع مبارزاتی دارد. مرحله ای که در پیوستگی جنبش های چندگانه صنفی و هم آوازی مطالبات محوری در مرحله عبور از حکومت جمهوری اسلامی وارد فاز تازه...

صدای توماج را نمی توانید خاموش کنید

صدای توماج را نمی توانید خاموش کنید

او نماد مقاومت مردم است      دادگاه انقلاب اصفهان در اقدامی بی سابقه،  پنجم اردیبهشت 1403، حکم اعدام توماج صالحی، خواننده "رب اعتراضی" را با اتهامات پوچ معاونت در بغی، تبلیغ علیه نظام ودعوت به آشوب، صادر کرده است. صدوراین حکم چیزی نبست جز نشان...

اعدام قتل حکومتی است.

اعدام قتل حکومتی است.

حکومت اصلی ولایت فقیه و سپاه و دولت ظاهری رئیسی و مجلس گوش به فرمان قالیباف، ناتوانی خود را در پاسخگوئی به خواست‌ها بر حق میلیون‌ها ایرانی زیر خط فقر برای نان، مسکن و  آزادی، با اعدام‌ها پاسخ می‌دهند. جان ‎رضا (غلامرضا) رسایی، توماج صالحی، مجاهد کورکور، عباس دریس...

0 Comments

0 Comments