شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

با یاد هزاران شهید قیام آبان ۱۳۹۸، جنبش زن، زندگی، آزادی را تا سرنگونی رژیم ادامه دهیم

2022-11-15

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

رژیم جمهوری اسلامی کارنامه سیاهی جز سرکوب‌های خونین مردم ایران ندارد. یکی از خونین‌ترین آنها به خاک و خون کشیدن اعتراضات ۱۳۹۸ است که در ۲۴ آبان شروع شد و در ۲۹ استان و ۱۰۴ شهر لرزه بر نظام ولایت فقیه انداخت.

اعتراضات آبان خونین پس از انجام مجدد سهمیه‌بندی بنزین و افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت آن آغاز شد. این اعتراضات که عمدتاً در محلات کارگری و فقیرنشین شهرها متمرکز و مسالمت‌آمیز بود، به درستی و آگاهانه کل نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن را هدف گرفته بود. مردم به مشکلات شدید اقتصادی (از جمله، گرانی بنزین) و فساد حکومت با دست خالی اعتراض کردند. اما رژیم قیام را با دستگیری بیش از ۸۶۰۰ تن، حد اقل ۱۵۰۰ کشته و اعدام چندین تن در زندان پاسخ داد.

رژیم اینترنت تلفن همراه و اینترنت سراسری را قطع کرد؛ معترضان را «اخلال‌گر» خواند و تهدید کرد. همزمان نهادهای امنیتی با ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به تلفن‌های همراه شهروندان کنشگر فرستاد. علی خامنه‌ای، از تصمیم سران قوا مبنی بر افزایش قیمت بنزین حمایت کرد. معترضان را «اشرار و ضدانقلاب و دشمنان ایران» خواند و در جلسه‌ای با حضور مقامات امنیتی و دولتی، از آن‌ها خواست تا به هر قیمتی که شده، اعتراضات مردم را متوقف کنند.

پس از سرکوب خونین اعتراضات خامنه‌ای در ۶ آذر ۱۳۹۸، در یک بی‌شرمی بی‌سابقه معنای مستضعفان را بازتعریف کرد و گفت: «مستضعفان برخلاف آنچه که امروز به‌اشتباه، به افراد آسیب‌پذیر و فرودست می‌گویند، به معنای انسان‌هایی است که پیشوایان بالقوه‌ی عالَم بشریت و خلیفةالله در زمین هستند». به بیان دیگر او نیروهای سرکوبگر قشری را «مستضعفان» واقعی خواند.

حکومت به زور متوسل شد و از سلاح گرم استفاده کرد. نیروهای امنیتی و سرکوب مستقیم و از روی بام ساختمان‌ها و سوار بر بالگردها و مستقیم به صورت یا اعضای حیاتی معترضان تیراندازی کردند. به شکنجه‌ی گسترده بازداشت‌شدگان به روش‌هایی مانند اعدام مصنوعی، شوک الکتریکی و القای حس خفگی با آب برای گرفتن اعتراف اجباری پرداختند.

شعارهای که دلاوران آبان خونین فریاد زدند و ترانه‌های که زمزمه کردند را از یاد نمی‌بریم. آن دلاوران در شعارهایشان به دیکتاتوری مذهبی، سرکوب و نبود آزادی‌های فردی، سیاسی و اجتماعی اعتراض کردند و خواهان آزادی و حذف انواع تبعیض‌ها شدند. آنها در شعارهایشان خواست عدالت اجتماعی را مطرح ‌کردند و به گرانی، فقر، استثمار و فساد اعتراض نمودند. نمونه‌ای از شعارهای این دلاوران:

ای ملاها جمع کنین، شَرتونو کم کنین. ایرانی با غیرت، حمایت، حمایت. ایرانی بسه دیگه، غیرتتو نشون بده. ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد. آزادی و عدالت، این است شعار ملت. آسید علی ببخشید، دیگه باید بلند شید. بنزین گرون تر شده، فقیر فقیرتر شده. پول نفت گم شده، خرج فلسطین شده. توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه. جمهوری اسلامی، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم. جواب ما تفنگ نیست، این همه کشته کم نیست؟ چه اشتباهی کردیم که انقلاب کردیم. خامنه‌ای به هوش باش، ما مردمیم نه اوباش. خیابون‌ها خونی شد، آزادی قربانی شد. دشمن ما همین‌جاست، دروغ می‌گن آمریکاست. دیکتاتور حیا کن، مملکت را رها کن. رهبر بی‌کفایت، نمی‌خوایم نمی‌خوایم. سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن. سوریه کم آورده، تقصیر ملت چیه؟. فقر، کشتار، گرانی، مردم شدن قربانی. مرگ بر خامنه‌ای. مرگ بر دیکتاتور. مرگ بر گرانی. ملت چرا نشستی؟ منجی خودِ تو هستی. می‌جنگیم می‌میریم، ایران‌رو پس می‌گیریم. نترسید نترسید ما همه با هم هستیم. ننگ ما ننگ ما، رهبر الدنگ ما. نه پول داریم، نه بنزین، گور بابای فلسطین. نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران.

کنشگران انقلابی آهنگ‌ها و ترانه‌های «دستاشو مشت کرده»، «یاد آر»، «آبان ادامه دارد»، «وداع بعد از رفتن» و ده‌ها ترانه دیگر را زمزمه کردند.

انقلاب زن، زندگی، آزادی، ادامه راه شهیدان آبان خونین است. در سالگرد قیام خونین آبان یاد دلاوران آن قیام را گرامی می‌داریم و پیمان می‌بندیم تا رسیدن به آرمان والای آنها که سرنگونی حکومت اسلامی و ایجاد نظامی دموکراتیک، سکولار مبتنی بر آزادی، حقوق بشر، رفاه همگانی و رفع هرگونه تبعیض، خیابان‌ها ترک نکنیم.

یاد شهیدان آبان خونین جاودان.

زن، زندگی، آزادی

شورای ملی تصمیم

۲۳ آبان ۱۴۰۱ – ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

شورای ملی تصمیم از گزارش کمیته مستقل حقیقت‌یاب سازمان ملل حمایت می کند

شورای ملی تصمیم از گزارش کمیته مستقل حقیقت‌یاب سازمان ملل حمایت می کند

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ (۱۸ مارس ۲۰۲۴)  نشستی ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد. این نشست به منظور بررسی نقض گسترده حقوق بشر در ایران و افزایش فشار بین‌المللی بر جمهوری اسلامی برای بهبود وضعیت حقوق بشر در...

نوروز باستانی خجسته باد

نوروز باستانی خجسته باد

بس که بد می‌گذرد زندگی اهل جهانمردم از عمر چو سالی گذرد عید کنندصائب تبریزی امسال در شرایطی به پیشواز نوروز و سال نو می رویم که جنبش «زن، زندگی، آزادی» بنیان رژیم جنایت، تبعیض، سرکوب و سانسور را به لرزه در آورد. این جنبش دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بازگشت...

روز جهانی زن بر همه زنان ایران مبارک باد

روز جهانی زن بر همه زنان ایران مبارک باد

روز جهانی زن در دفاع از حقوق زنان و به پاس مبارزه پیگیر و دلیرانه آنان به یک روز مهم و تاریخی در تقویم تمام کشورها تبدیل شده ‌است. زنان در طول تاریخ همواره به دنبال حقوق خودشان بودند، روز جهانی زن، نمادی برای رسیدن به این حقوق اساسی زنان می‌باشد. اما مشخصه اصلی شخصیت...

0 Comments

0 Comments