شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

نه جنگ افروزی و نه جمهوری اسلامی

2024-10-07

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

شورای ملی تصمیم با نگرانی عمیق مجموعه تحولات منطقه خاورمیانه و شرایط عینی مردم ایران را دنبال می کند و نسبت به هر نوع جنگی که باعث تشدید آشفتگی در منطقه بحران زای خاورمیانه گردد، مخالف است.

جمهوری اسلامی یک رژیم شرور و سرکوبگر و ناقض حقوق بشر است، این حکومت در رابطه با مردم ایران محدودیت‌های شدیدی بر آزادی بیان و فعالیت‌های دموکراتیک قرار داده. حکومت اسلامی برای بقا و ماندگاری خودش در أمور ديگر كشور ها دخالت می کند، و با تاراج منابع ملی مردم و هزينه برای سازمانهای نيابتی به جنگ تنش در منطقه خاورمیانه دامن می زند. مردم ایران از ابتدای تشکیل حکومت اسلامی مبارزات و تلاش‌های بی‌وقفه‌ برای دستیابی به آزادی و تغییر این حکومت صورت داده اند که مداوما توسط دستگاههای نظامی- امنیتی سرکوب وسیع شده اند.

شورای ملی تصمیم باور دارد تا زمانیکه دولتهای دوست و دموکرات در حمایت از جنبش های سه‌گانه صنفی، مدنی و سیاسی جامعه ایران در راستای همگرایی و بسیج منافع برای سرنگونی جمهوری اسلامی اقدام نکنند، مداخلات نظامی می تواند به تقویت حکومت جمهوری اسلامی و افزایش سرکوب مردم منجر شود. از نظر ما تضعیف احتمالی سیطره نظامی جمهوری اسلامی در خاورمیانه و حذف نیروهای نیابتی آن به معنی رفع سطله همه‌جانبه این حکومت از مردم ایران نخواهد بود.

شورای ملی تصمیم راهکارهای دیگری برای جلوگیری از مداخلات منطقه ای و تنش حکومت جمهوری اسلامی در منطقه و جهان پیشنهاد می دهد؛

  • تحریم‌ نهادها و مقامات جمهوری اسلامی: اعمال تحریم‌های هوشمند علیه مقامات حکومتی و نهادهای کلیدی جمهوری اسلامی و تحریم روابط دیپلماتیک می‌تواند باعث تضعیف بیشتر مشروعیت قدرت رژیم و کاهش توان نیروهای نیابتی در خارج و کمک به کاهش سرکوب داخلی شود.
  • حمایت دیپلماتیک از مخالفان و جنبش‌های دموکراسی‌خواه: کشورهای دموکراتیک می‌توانند با به رسمیت شناختن و تقویت جایگاه سازمان‌های اپوزیسیون و گروه‌های حقوق بشری در صحنه بین‌المللی، و حمایت از جنبش های سه‌گانه صنفی، مدنی و سیاسی در داخل، فشار بیشتری بر رژیم وارد کنند تا امکان سقوط آن نزدیک گردد.
  • حمایت اقتصادی از مردم ایران: کشورهای دموکراتیک به دنبال راه‌هایی باشند تا کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه مستقیما درجهت حمایت از مبارزات مردم ایران قرار گیرد.

شورای ملی تصمیم خواستار پایان دادن به سیاست‌های مخرب و تجاوزگرایانه‌ جمهوری اسلامی است و بار دیگر بر اهمیت حفظ منافع ملی کشور و مردم ایران تاکید می کند و باور دارد که با پرهیز از رویکرد نظامی و در همکاری جوامع از طریق نهادهای بین‌المللی امکان بهتری برای ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای فراهم می شود. این شورا از نقش حمایتی و تقویت‌کننده دولتهای دوست از مردم ایران حمایت کرده و معتقد است که فرایند مبارزات دموکراتیک در ایران به نفع مردم ایران و امنیت منطقه و کشورهای دموکراتیک جهان تمام می شود.

شورای ملی تصمیم

۱۶ مهرماه ۱۴۰۳

۷ اکتبر ۲۰۲۴

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

دولت پزشکیان نماینده مردم ایران نمی باشد

دولت پزشکیان نماینده مردم ایران نمی باشد

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری حکومت اسلامی ایران، دقایقی پیش برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی، در رأس هیئتی عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک شد. او همچنین دیدارهایی با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در هفتاد و نهمین نشست...

گرامی باد دومین سالگرد جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی”

گرامی باد دومین سالگرد جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی”

با  نام و یاد آنانی که برای آزادی ایران، عدالت و کرامت انسانی جان باختند. قتل حکومتی ژینا - مهسا امینی به جنبشی دامن زد که در روز ٢٦ شهریور از آرامستان آیچی در شهرستان سقز با دو شعار مرگ بر دیکتاتور و زن - زندگی - آزادی شروع و بلافاصله در بیش از صد شهر ایران...

0 Comments

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *