شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

نامه ی سرگشاده ! اقدامات فوری علیه رژیم ایران برای جلوگیری از کشتار وحشیانه و اعدام کودکان ما لازم است

2022-12-04

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

به: سازمان ملل، یونیسف، عفو بین الملل، و هر سازمانی که به حقوق بشر در ایران اهمیت می دهد

آقایان و خانم های محترم
ما، فعالان حقوق زنان و مدافعان حقوق بشر ایران، با احترام به شما نامه می نویسیم تا از تمامی‌ امکانات خود خود برای مداخله استفاده کنید و از رژیم اسلامی ایران بخواهید که از کشتار مردم بی گناه دست بردارد و از اعدام فرزندان ما جلوگیری کند. ما از کشتار وحشیانه معترضان مدنی و اعدام روزانه فرزندانمان درد و عذاب زیادی داریم!
پس از مرگ دلخراش مهسا امینی در 25 شهریور ماه سال جاری و از آغاز اعتراضات در ایران، حکومت ایران از خشونت وحشیانه و لجام گسیخته استفاده کرده و معترضان را تهدید کرده است. صدها معترض کشته و بیش از 15000 نفر دستگیر شده اند. حداقل 21 نفر در چارچوب اعتراضات با مجازات اعدام روبرو هستند و تاکنون شش نفر قبلاً به اعدام محکوم شده اند.
روز چهارشنبه 9 آبان ماه، 15 نفر از معترضان به بهانه قتل یک بسیجی به اتهام «محاربه» و «افساد فی الارض» به طور غیرقانونی در دادگاه انقلاب البرز محاکمه شدند.
حداقل سه نوجوان در میان 15 نفری هستند که در سیستم «دادگاه انقلاب اسلامی» ایران، که سابقه مستندی در انکار متهمان از حق داشتن وکیل انتخابی خود و اجبار آنها به استفاده از انتصاب دولتی دارد، با اتهاماتی روبرو هستند که می‌توانند مجازات اعدام داشته باشند.

یک نوجوان 15 ساله و یک برادر 16 ساله در حال حاضر به اتهامات واهی در شهر زاهدان در استان بلوچستان با مجازات اعدام روبرو هستند.
همچنین یک جوان 17 ساله در شهر مشهد در استان خراسان رضوی به اعدام محکوم می شود.
نیروهای حکومت اسلامی تا کنون از ابتدای ناآرامی های اخیر، 68 کودک را با استفاده از سلاح گرم و باتوم به طرز فجیعی کشته و از پشت بام ساختمان ها پرتاب کرده اند. آنها صدها کودک را زخمی و ده ها کودک را با گلوله کور کرده اند. صدها دانشجو در بدترین شرایط ربوده شده و در زندان ها گروگان گرفته شده اند.

ما از همه دولت‌ها، ارگان‌های سازمان ملل متحد، سازمان‌ها و مدافعان حقوق بشر که به حقوق کودکان اهمیت می‌دهند و از مبارزات مردم ایران که برای حقوق اولیه انسانی‌شان می‌جنگند یا حمایت می‌کنند، می‌خواهیم برای حمایت از کودکان و معترضان در ایران اقدامات فوری انجام دهند. دولت‌های سراسر جهان و همچنین نهادهای سازمان ملل باید به مقامات جمهوری اسلامی به شدت هشدار دهند که هرگونه حکم اعدام برای معترضان به عواقب شدید و پایدار بین‌المللی منجر خواهد شد.

با احترام
….

کمیسیون زنان شورای همبستگی ملی ایران-تصمیم

کمیته برابری جنسیتی شورای مدیریت گذار (ITC)

مرکز زنان ترک ایران

مرکز زنان کردستان ایران

سازمان صدای زنان اهواز

صدای زنان بلوچستان (برمش)

کمیته بین المللی علیه اعدام ها (ICAE)

کودکان در اولویت (CFN)

پرستو فاطمی – مدافع حقوق بشر

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

تکثیر و دگردیسیِ “زهرا خانوم”، مسعود نقره‌کار

تکثیر و دگردیسیِ “زهرا خانوم”، مسعود نقره‌کار

حکومت اسلامی برای سرکوب و حذف مخالفان و دگراندیشان سیاسی و عقیدتی از تمامی ظرفیت‌های مالی، نیروهای انسانی، تخدیر و تحمیقِ پیروانش بر بنیانِ عقب ماندگی مذهبی و فرهنگی و اخلاقی آنان، استفاده کرده است. این سرکوب‌ها در اشکال گوناگونِ فیزیکی، ایدئولوژیک و عقیدتی، نَرم و...

آیا جامعه ایران با بحران حجاب تحمیلی وارد تقابل غیرقابل بازگشت با حکومت جمهوری اسلامی شده است؟

آیا جامعه ایران با بحران حجاب تحمیلی وارد تقابل غیرقابل بازگشت با حکومت جمهوری اسلامی شده است؟

نشانه- خانم صدیقه وسمقی اعلام کرده که «حجاب تحمیلی جمهوری اسلامی را حجاب شرعی» نمی‌داند و «حجاب اجباری یک بازی سیاسی بیهوده است که زنان با مقاومت خود به این بازی پایان خواهند داد.» او می گوید که؛ «زنان در کشور ایران نه‌ تنها از قوانین تبعیض‌آمیز، رنج‌آور و محدودیت‌های...

یادی از بهاره هدایت از رهبران میدانی

یادی از بهاره هدایت از رهبران میدانی

ما دهه‌شصتی‌ها، آخرین به آزمون گذارندگانِ امکان تغییر مسالمت‌آمیز از راه اصلاحات بودیم. هیچ ناظر منصفی نمی‌تواند این ملت را به ناشکیبایی و تمایل به خشونت متهم کند، چرا که خرد جمعی ایرانیان طی دهه‌های گذشته بارها تمام منافذ احتمالی را برای تغییر مسالمت‌آمیز وضعیت...

0 Comments

0 Comments