شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

نیروی مؤثر نفاق در راه ایجاد همبستگی ایرانیان، نیکروز اعظمی

2022-09-10

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

نیروی مؤثر نفاق در راه ایجاد همبستگی ایرانیان، نیکروز اعظمی

هر باوری که شک ناپذیر شود به مذهب مبدل می‌گردد و شک را در جاودانگی اصول ایدئولوژیک (مذهب) راهی نیست. وقتی به باورِ شک ناپذیر رسیدی فاتح‌ات برای فهم و درک موضوعات خارج از آن باور، خوانده است. مشکل جمهوری خواهان و سلطنت خواهان افراطی و رجوی خواهان این نیست که پایبند به نوع حکومت مخصوص خود هستند، مشکل از اینجا ناشی می‌شود که به باورهایشان نسبت به اوضاع سیاسیِ هر دم در حال تغیر، قائل به ارجحیت‌اند. و وضعیت سیاسی را بر وفق نوع حکومت مورد قبول خود، تحلیل می‌کنند! چنین “تحلیل”ی نمی‌تواند تحولات اجتماعی و مدنی را، که بر فرایند رفتار و عمل نیروهای سیاسی حاضر مؤثر است و باعث بازتاب برآیند تازهٔ صحنه و آرایش نیروهای سیاسی می‌شود در عمق‌اش ببیند و بر مبنای آن تصمیم سیاسی تازه اتخاذ کند. بلکه آنچه مهم پنداشته می‌شود همان باورهای ایدئولوژیکی در وجه نوع حکومت است که شیفتگی بیهوده و بیرویه نسبت به آن باعث اغماض به روند تحولات اجتماعی و سیاسی شده است.

بسیاری از سازمان‌های جمهوری خواه که اعضاء و رهبران آنها از بازماندگان چپ‌های سنتی شرکت کننده در شورش مشروعه ۵۷ هستند، با فرقه گرایی‌شان در خدمت روش اختلاف انگیزیِ جمهوری اسلامی و بر ضد همبستگی ایرانیان، عمل می‌کنند. آنها از فرقه رجوی به دلیل “انتخاب” رئیس جمهور در پیش از انتخابات آزاد مردم و همچنین از سلطنت طلبان در خصوص تعیین نوع حکومت از پیش، عیب می‌گیرند اما خود گرفتار همین فرقه گرایی‌اند آنگاه که فرقه گرانه اصرار در نوع نظام جمهوری پیش از انتخابات آزاد مردم می‌کنند. فرقه گرایی منبعث از مذهب و باورهای شک ناپذیر، است و از آن بر می‌خیزد و جانمایه می‌گیرد. ادعای “قوم برتر” ریشه در همین امر دارد.

فرقه گرایی در میان گروها و شخصیت‌ها که دشمنی ببار آورده باعث خرسندی جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی با آگاهی از تضادها و درگیری‌های فرقه گرانه حاکم بر اپوزیسیون است که به حیات خود جان و روح می‌بخشد. و برای تداوم حیاتش از هیچ جهد و جد، جهت نفوذ در صفوف اپوزیسیون از طریق سربازان امام زمانی خود غافل نیست. و در این کوشش از نفاق معطوف به فرقه گرایی حاکم بر گروها و سازمان‌ها، بیشترین بهره را برده و هر چه بیشتر تنور نفاق را گرمتر می‌کند. خصوصاً آنجا که موضوعات مشترک مانند پهلوی ستیزی میان این حکومت شیعی و برخی سازمانهای جمهوری خواه مطرح باشد. واقعیت این است، جمهوری اسلامی و بسیاری از سازمان‌های جمهوری خواه برآمده از چپ سنتی که در فرقه گرایی ید طولایی دارند، در پهلوی ستیزی همزبان و همرأی همند و این مسئله یا بهتر است بگوییم این معضل، مهمترین بازتابِ اثر نفاق و مانع در راه همبستگی ایرانیان است. در حالیکه ایرانیان در وضعیت کنونی نیازمند به سازمان بزرگ تحت نام و مضمونِ همبستگی‌اند. تا آن میزان بزرگ که بتواند رژیم دینی در ایران را براندازد.

نیکروز اعظمی

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

تکثیر و دگردیسیِ “زهرا خانوم”، مسعود نقره‌کار

تکثیر و دگردیسیِ “زهرا خانوم”، مسعود نقره‌کار

حکومت اسلامی برای سرکوب و حذف مخالفان و دگراندیشان سیاسی و عقیدتی از تمامی ظرفیت‌های مالی، نیروهای انسانی، تخدیر و تحمیقِ پیروانش بر بنیانِ عقب ماندگی مذهبی و فرهنگی و اخلاقی آنان، استفاده کرده است. این سرکوب‌ها در اشکال گوناگونِ فیزیکی، ایدئولوژیک و عقیدتی، نَرم و...

آیا جامعه ایران با بحران حجاب تحمیلی وارد تقابل غیرقابل بازگشت با حکومت جمهوری اسلامی شده است؟

آیا جامعه ایران با بحران حجاب تحمیلی وارد تقابل غیرقابل بازگشت با حکومت جمهوری اسلامی شده است؟

نشانه- خانم صدیقه وسمقی اعلام کرده که «حجاب تحمیلی جمهوری اسلامی را حجاب شرعی» نمی‌داند و «حجاب اجباری یک بازی سیاسی بیهوده است که زنان با مقاومت خود به این بازی پایان خواهند داد.» او می گوید که؛ «زنان در کشور ایران نه‌ تنها از قوانین تبعیض‌آمیز، رنج‌آور و محدودیت‌های...

یادی از بهاره هدایت از رهبران میدانی

یادی از بهاره هدایت از رهبران میدانی

ما دهه‌شصتی‌ها، آخرین به آزمون گذارندگانِ امکان تغییر مسالمت‌آمیز از راه اصلاحات بودیم. هیچ ناظر منصفی نمی‌تواند این ملت را به ناشکیبایی و تمایل به خشونت متهم کند، چرا که خرد جمعی ایرانیان طی دهه‌های گذشته بارها تمام منافذ احتمالی را برای تغییر مسالمت‌آمیز وضعیت...

0 Comments

0 Comments