شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

بازداشت‌شده‌ها و زندانیان سیاسی بی‌درنگ و بی‌قید و شرط باید آزاد شوند!

2022-10-30

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

جنبش انقلابی و برانداز با گام‌های سنگین و امیدبخش به پیش می‌رود. هر چه جنبش انقلابی گسترده‌تر و ژرف‌تر می‌شود رژیم ددمنش‌تر، رذل‌تر و قانون‌شکن‌تر می‌شود.

جنبش انقلابی از خزر تا خلیج فارس، از کردستان تا بلوچستان همبستگی رزمجویانه را تجربه می‌کند. دانشگاه‌ها، مدارس و بخش بزرگی از کارخانه‌ها و مراکز صنعتی آوردگاه مبارزه با رژیم شده است. دانشجویان دلیر، دانش‌آموزان، بخش بزرگی از هنرمندان، ورزشکاران، پزشکان، دانپزشکان و پرستاران به جنبش انقلابی پیوستند.

برخورداری از آزادی‌های اجتماعی و سیاسی حق عموم مردم است. اعتراض به استبداد، فقر، بیکاری، بی‌آیندگی، فساد، اعتراض به توسل به زور، صرف ثروت‌ ملی در کشورهایی چون یمن، لبنان، عراق و سوریه، دشمنی با کشورهای منطقه و جهان و سرمایه‌گذاری در تولید سلاح‌های کشتار جمعی هسته‌ای، حق طبیعی تمامی ایرانیان است. مبارزه برای براندازی رژیمی که تبعیض جنسی، مذهبی، فرهنگی، اتنیکی، همچنین فقر، فساد، دروغ، سرکوب و جنگ‌طلبی ویژگی سرشتی آن است، نه تنها جرم نیست بلکه حق طبیعی و قانونی همه مردم ایران است.

با اوجگیری جنبش انقلابی ما  شاهد خشونت ورذالت‌های باورنکردنی و سرشتی رژیم هستیم. علاوه بر شلیک مستقیم به سر و صورت معترضان مسالمت‌جو و غیرمسلح، خانواده کشته‌شدگان را مجبور به عدم برگزاری مراسم عزاداری می‌کندو آنها را مجبور اعتراف‌های اجباری نادرست درباره مبارزان می‌کنند. به زندان‌ها یورش می‌برند و برخی از زندان‌ها را به آتش کشیدند. به زندانیان و معترضان تعرض و تجاوز می‌کنند. به سوی مردمی که در محلات علیه رژیم شعار می‌دهند، گاز اشک‌آور پرتاب می‌کنند و اموال و خانه‌های آنها را تخریب می‌کنند.

فعالان تشکل‌های مستقل کارگری، شورای هماهنگی تشکل‌ های صنفی فرهنگیان، دانشجویی و زنان و صدها نفر از کارگران، معلمان، بازنشستگان که با شجاعت در اعتراض‌ها به وضعیت اسفبار موجود شرکت می‌کنند با حمله‌ی وحشیانه ماموران امنیتی و اطلاعاتی و ضرب و جرح و بازداشت می‌شوند.

زندان‌ها پر از فعالان حقوق زنان، دانش‌آموزان، دانشجویان، اعضای ۱۴ کنشگر مدنی و سیاسی که ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ با انتشار بیانیه‌ای خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری و تغییر بنیادین در قانون اساسی شدند، اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، اعضای اتحادیه آزاد کارگران، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کارگران اخراجی، اعضای کانون نویسندگان ایران، وکلای مدافع مستقل، کانون مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران، پزشکان و دانپزشکان، مادران پارک لاله و حتی اعضای گروه‌های همیاری کمک به سیل زدگان و انجمن‌های خیریه است.

مردم ایران در روزهای ۲۴ تا ۲۹ آبان ۱۳۹۸ اعتراضی وسیع و همه‌جانبه که به سرعت به شکل یک قیام شکوهمند و تحسین‌برانگیز سراسر ایران را فرا گرفت، وحشتی فراگیر در دل هیئت حاکمه ایران انداختند. قیام آبان ماه، با کشتار بی‌رحمانه ۱۵۰۰ کودک و جوان و زن و مرد، همراه با زخمی شدن صدها تن و دستگیری بیش از ۷ هزار نفر از معترضان خیابانی به شدت سرکوب شد. هنوز هزاران نفر از مبارزان پرشور دستگیرشده در اعتراضات دیماه ۹۶ و آبان ۹۸، در زندان‌های رژیم بسر می‌برند، که هزاران نفر در مهر و آبان امسال در جنبش براندازانه‌ی «زن، زندگی، آزادی» در زندان‌ها، به این دلاوران پیوستند.

خواست آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی، از جمله مطالباتی است که باید همواره در تجمعات خانواده‌های زندانیان، در مبارزات خیابانی، در تحصن‌ها، اعتصاب‌ها با فریادی بلند اعلام کنیم. خواستار پایان دادن به بازداشت و پرونده سازی برای پویندگان راه آزادی و عدالت اجتماعی و برابری حقوقی شهروندان شویم. نام شجاع‌ترین فرزندان مردم ایران، رهبران و کنشگرانی چون پوران ناظمی، رسول بداقی، رضا شهابی، زرتشت احمدی راغب‌، حشمت‌الله طبرزدی، فاطمه سپهری، مجید توکلی، نرگس محمدی ….  را در خیابان‌ها و میدان‌های شهر فریاد کنیم و خواهان آزادی آنها و دیگر همبندان آنها شویم.

زن، زندگی، آزادی

زندانیان سیاسی، باید بدون قید و شرط آزاد شوند!

شورای ملی تصمیم،

۷ آبان ۱۴۰۱ – ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

بیانیه شورای ملی تصمیم

بیانیه شورای ملی تصمیم

مردم ایران، مردم اسرائیل و مردم جهان جنگ نمی ‌خواهند رژیم مطلقه ولایت فقیه خامنه‌ای و دولت راست افراطی نتانیاهو، از سفره مردم و با جان فرزندان مردم، برای بقای خود، بر طبل جنگ می‌کوبند. میلیاردها دلار اسلحه، جان و مال مردم ایران، اسرائیل و فلسطین در آتش این نظامیگری و...

بیانیه شورای ملی تصمیم در حمایت از ۸۴ سازمان حقوق بشری در محکومیت اعدامهای متهمین مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی!

بیانیه شورای ملی تصمیم در حمایت از ۸۴ سازمان حقوق بشری در محکومیت اعدامهای متهمین مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی!

دهها سازمان حقوق بشری ایرانی و خارجی طی یک فراخوان عمومی از سازمان ملل خواستند که «یک نهاد سازمان ملل نباید شریک اعدامهای مواد مخدر باشد». این مضمون اشاره دارد به نهادهای بین المللی که همچنان با نهادهای جمهوری اسلامی در کاهش بحران مواد مخدر همکاری می کنند بدون آنکه...

یادی از کنش گران مدنی

یادی از کنش گران مدنی

کشمکش حکومت سرکوب با فعالین رشید محیط زیست شورای ملی تصمیم از راست به چپ: امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، حجت کرمانی (وکیل دادگستری) طاهر قدیریان، سام رجبی، نیلوفر بیانی و عبدالرضا کوهپایه سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، هومن جوکار، مراد طاهباز، طاهر قدیریان،...

0 Comments

0 Comments