شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

نامه اعضای بیانیه۱۴ محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد خطاب به قشر مذهبی و خاکستری و جوانان جامعه ایران

2022-12-21

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

با نام یکتا آفریدگار ایران زمین، و به نام ملت گران مجد ایران

پس از ۴۴ سال حکومت آخوندی، همچنان سهم مردم از این حاکمیتی که قرار بود دنیا و آخرتمان را آباد کند، خون و خاکستر و فقر و نکبت است. هنوز جوانان نازنینمان بسان اعدام شدگان دهه ۶۰ و تابستان خونین سال ۶۷ در ازای مطالبه بدیهی‌ترین حقوق اساسی‌شان چیزی جز شکنجه و زندان و طناب دار نصیبی از این حکومت پلشت جانی نبرده‌اند.
حکومتی که به جای ایجاد اشتغال به ازدیاد اعتیاد برای خاموش کردن مردم پرداخت، به جای توسعه و ایجاد مسکن به گسترش قبرستان‌ها پرداخت، به جای رفاه اجتماعی، فساد و فحشا و فقر را نهادینه کرد و به جای مردم‌سالاری بنیاد کثیف‌ترین حکومت استبدادی معاصر را پی‌ریزی کرد.

این موارد و صدها پدیده شوم اجتماعی دیگر، دستاوردهای عیان جمهوری اسلامی می‌باشند که هر ایرانیِ آزاده‌ای با هر میزان شعور قادر به رویت آنهاست. اما امروز ما زندانیان سیاسی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد بر آن شدیم تا سخنانی را خطاب به آن گروه از مردمی که بیشتر به خاطر عقاید مذهبی و یا خدمت در نهادهای حکومتی هوادار رژیم هستند، بیان کنیم و امیدواریم سبب بیداری‌شان شود.

این رژیم ده‌ها سال است توسط دستگاه عریض و طویل پروپاگاندایی خود تلاش نموده تا به مردم دیندار بقبولاند شباهت کاملی میان رهبر و حکومتش با امام علی و امام حسین و یاران او وجود دارد. آنان با نهادینه کردن گسترده مراسم و مناسک مذهبی و برپایی عزاداری‌های سنتی و جدید مثل راهپیمایی اربعین، به شما بقبولاند که اگر گرفتار فقر و بدبختی هستید، اگر بیکار و بی‌سامان و ناامید از آینده تاریک‌تان هستید، اگر همیشه شرمسار همسر و فرزندانتان می‌شوید، کافیست خود را به یکی از حرم‌های ائمه مثل مقبره امام حسین در کربلا برسانید و آقا که شیفته چنین شیعیان ولایت مداری می‌باشد، بالاخره یک روزی حاجت‌تان را روا می‌کند!!

در این بین هر ساله، صدها هزار ایرانی در فقر و فلاکت یا می‌میرند یا خودکشی کرده یا از فشار نکبت‌ها روانی می‌شوند، آن هم در حالیکه نه تنها روزگارشان بهتر نمی‌شود بلکه هر ساله بیچاره‌تر از قبل می‌گردند.

هر ساله پای منبرها می‌نشینید و عزاداری می‌کنید و در حالیکه خود را پیرو واقعی حسین می‌دانید هرگز به خود زحمت نمی‌دهید که دریابید چه شباهتی میان این حکومت با مرام آن امامانی‌ست که در آزادگی و عدالت زبانزد بودند؟ و چه شباهتی شما با کسی مثل حسین دارید که زندگی با ذلت را نپذیرفت و مرگ با عزت را پیشه خود کرد؟! حکومتی که از رأس تا ذیل کارگزارانش را گله‌ای از غارتگران بیت‌المال تشکیل داده، کسانیکه در اشرافی‌گری و زراندوزی و کاخ‌سازی دست همه شاهان تاریخ ایران را بستند، کجایش شبیه حکومت علی‌ست؟؟!! چگونه ممکن است امام حسین کسانی را دوست و پیرو خود بداند که نه تنها علیه ظالم قیام نمی‌کنند، بلکه در نهایت جهالت به حمایت از ستمگران جانی می‌پردازند؟؟! شما را نیز مانند همه ایرانیان غارت می‌کنند ولی به واسطه سلطه فکری وعده داده‌اند که اگر در راه حفظ حکومت همچون بردگان سرسپرده به سرکوب هموطنِ مخالف بپردازید، حتما رستگار می‌شوید!
مدام مانند عروسک تو را به خیابان‌ها می‌کشانند و هر روز شعار مرگ بر این، و مرگ بر آن از دهانت بیرون می آورند، بی آنکه با خود بیاندیشی حاصل ۴۴ سال مرگ بر همه گفتن، فقط سبب گسترش مرگ و فلاکت بر خودت و سرزمینت شده است.

در حالیکه تو و عزیزانت محتاج تکه‌ای نان و سرپناهی کوچک هستی، سرمایه‌ها و ذخایر ملی که حق توست، دزدیده می‌شود تا با آن گروه‌های تروریستی در عراق، سوریه، یمن، لبنان و هر قبرستان دیگری تغذیه شوند.

هموطن خوبم: می‌دانیم که آنقدر اندیشه‌ات را با دروغ‌هایشان بمباران کرده‌اند که قدرت تشخیص خادم از خائن را نداری! ولی چه مذهبی باشی، یا نباشی، چه فارس یا ترک، بلوچ، لر، کرد، عرب، مازنی، جنوبی و هر از جای ایران که باشی، اگر باز هم با شنیدن خبر دستگیری سایر اعضای خانواده‌ها و یا اعدام و کشته شدن‌، غرق شادی شوی، بدان که همه مبارزان راه آزادی و همه ما زندانیان سیاسی برای نجات این سرزمین کهن و مردم پاک‌نهادش حتی هموطنی که امروز نادانسته آرزوی مرگ‌مان را دارد، از پرداخت هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌ورزیم و ایرانی آباد و آزاد را برایتان آرزومندیم.

اخبار چند ماهه اخیر آکنده از شور و دلاروی شما دختران و پسران و زنان و مردان بی‌باک ایرانی است که هر روز با گذر از دیوارهای بلند زندان‌ها بر جسم و روان ما بسان نسیم خوش‌آوازی می‌نشیند. عزیزان بدانید که پاشنه آشیل اهریمن ولایت فقیه همبستگی ملی ماست. مگذارید که مزدوران نفوذی رژیم با طرح اختلافات سیاسی، فکر و عقیدتی و قومی ، تمرکز مبارزه‌تان را از بین ببرد.

ما درون سلول‌ها هر روز با شنیدن اخبار همدلی شمایان ، امیدوارتر از پیش چشم به راه فردایی می‌شویم که مردم در سراسر کشور با هجوم به سمت زندان‌ها آخرین دیوارهای استبداد را فرو می‌ریزند.

از آنجا که مزدوران رژیم هر روز بر دامنه آزار و شکنجه زندانیان سیاسی و خانواده‌های ما می‌افزایند، از این پس پاسخ‌شان را به شما جوانان غیور ایرانی می‌سپاریم، چرا که دفاع حق ماست و وقت آن رسیده تا آن مزدوران بدانند که ما مردم در حال تبدیل شدنِ دوباره به یک ملت هستیم.

۲۹ آذر ۱۴۰۱
به امید آزادی ابدی و آبادی همیشگی ایران

عباس واحدیان شاهرودی، جواد لعل‌محمدی، کمال جعفری یزدی، محمد حسین سپهری، فاطمه سپهری

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

تکثیر و دگردیسیِ “زهرا خانوم”، مسعود نقره‌کار

تکثیر و دگردیسیِ “زهرا خانوم”، مسعود نقره‌کار

حکومت اسلامی برای سرکوب و حذف مخالفان و دگراندیشان سیاسی و عقیدتی از تمامی ظرفیت‌های مالی، نیروهای انسانی، تخدیر و تحمیقِ پیروانش بر بنیانِ عقب ماندگی مذهبی و فرهنگی و اخلاقی آنان، استفاده کرده است. این سرکوب‌ها در اشکال گوناگونِ فیزیکی، ایدئولوژیک و عقیدتی، نَرم و...

آیا جامعه ایران با بحران حجاب تحمیلی وارد تقابل غیرقابل بازگشت با حکومت جمهوری اسلامی شده است؟

آیا جامعه ایران با بحران حجاب تحمیلی وارد تقابل غیرقابل بازگشت با حکومت جمهوری اسلامی شده است؟

نشانه- خانم صدیقه وسمقی اعلام کرده که «حجاب تحمیلی جمهوری اسلامی را حجاب شرعی» نمی‌داند و «حجاب اجباری یک بازی سیاسی بیهوده است که زنان با مقاومت خود به این بازی پایان خواهند داد.» او می گوید که؛ «زنان در کشور ایران نه‌ تنها از قوانین تبعیض‌آمیز، رنج‌آور و محدودیت‌های...

یادی از بهاره هدایت از رهبران میدانی

یادی از بهاره هدایت از رهبران میدانی

ما دهه‌شصتی‌ها، آخرین به آزمون گذارندگانِ امکان تغییر مسالمت‌آمیز از راه اصلاحات بودیم. هیچ ناظر منصفی نمی‌تواند این ملت را به ناشکیبایی و تمایل به خشونت متهم کند، چرا که خرد جمعی ایرانیان طی دهه‌های گذشته بارها تمام منافذ احتمالی را برای تغییر مسالمت‌آمیز وضعیت...

0 Comments

0 Comments