شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

کشتار ددمنشانه‌ی مردم در خاش را به شدت محکوم می‌کنیم! – شورای ملی تصمیم

2022-11-07

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

با اوجگیری جنبش براندازانه‌ی «زن، زندگی، آزادی» و با پیوستن بیش از پیش مردم ایران به جنبش و محکم‌تر شدن اتحاد رزمجویانه همه‌ی اتنیک‌های ایرانی، رژیم بیش از پیش سرشت ضدانسانی و ضدایرانی خود را نشان داده است.

کشتارهای رژیم اسلامی از یک سو جنایت علیه بشریت است و از سوی دیگر نشان از سیاست نسل‌کشی در سیستان و بلوچستان دارد. این جنایت مردم ما را در ادامه‌ی مبارزه برای پایان دادن به زندگی رژیم ورشکسته جمهوری اسلامی راسخ‌تر می‌کند.

هشتم مهرماه در جمعه خونین زاهدان، دست‌کم ۹۴ نفر در اثر شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر کشته شدند. سپس، جمعه ششم آبان دست‌کم ۸ نفر از جمله یک کودک در زاهدان و سراوان جان باختند. این‌بار در روز جمعه سیزدهم آبان نیز شلیک نیروهای سرکوبگر در خاش و زاهدان دست‌کم ۱۶ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشته است.

این جنایات دد منشانه بخشی از جنایات دامنه‌دار رژیم علیه مردم بلوچستان در ۴۳ سال گذشته است. آمار معتبر نشان می‌دهد که حتی قبل از خیزش سراسری کنونی مردم ما، از بهمن ماه سال پیش تا شهریور امسال، مزدوران رژیم بیش از ۲۵۳ نفر از مردم بلوچستان را به بهانه‌های مختلف کشته‌اند. بیش از ۱۰۳ نفر آن ها در زندان‌های مختلف پس از محاکمات نمایشی اعدام شده‌اند؛ ۸۳ نفر از آن ها سوختبرانی بوده اند که یا در حوادث رانندگی یا با شلیک مستقیم ماموران کشته شده اند. این جنایت‌ها همچنان ادامه دارد.

شورای ملی تصمیم کشتارهای اخیر و نیز سرکوب پیوسته‌ و نظام‌مند مردم سیستان و بلوچستان را محکوم می‌کند. ما در کنار هموطنان‌مان در همه جای کشور متحد و یکپارچه در کنار مردم رنجدیده و شجاع سیستان و بلوچستان برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی مبارزه خواهیم کرد.

شورای ملی تصمیم ضمن محکوم کردن شدید جنایت جدید جمهوری اسلامی در خاش، مراتب همدری خود را به خانواده جانباختگان و مردم رنجده و دلیر بلوچ و همه‌ی مردم مبارز ایران ابراز می‌کند.

شورای ملی تصمیم

۱۵ آبان ۱۴۰۱ – ۶ نوامبر ۲۰۲۲

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

شورای ملی تصمیم از گزارش کمیته مستقل حقیقت‌یاب سازمان ملل حمایت می کند

شورای ملی تصمیم از گزارش کمیته مستقل حقیقت‌یاب سازمان ملل حمایت می کند

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ (۱۸ مارس ۲۰۲۴)  نشستی ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد. این نشست به منظور بررسی نقض گسترده حقوق بشر در ایران و افزایش فشار بین‌المللی بر جمهوری اسلامی برای بهبود وضعیت حقوق بشر در...

نوروز باستانی خجسته باد

نوروز باستانی خجسته باد

بس که بد می‌گذرد زندگی اهل جهانمردم از عمر چو سالی گذرد عید کنندصائب تبریزی امسال در شرایطی به پیشواز نوروز و سال نو می رویم که جنبش «زن، زندگی، آزادی» بنیان رژیم جنایت، تبعیض، سرکوب و سانسور را به لرزه در آورد. این جنبش دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بازگشت...

روز جهانی زن بر همه زنان ایران مبارک باد

روز جهانی زن بر همه زنان ایران مبارک باد

روز جهانی زن در دفاع از حقوق زنان و به پاس مبارزه پیگیر و دلیرانه آنان به یک روز مهم و تاریخی در تقویم تمام کشورها تبدیل شده ‌است. زنان در طول تاریخ همواره به دنبال حقوق خودشان بودند، روز جهانی زن، نمادی برای رسیدن به این حقوق اساسی زنان می‌باشد. اما مشخصه اصلی شخصیت...

0 Comments

0 Comments