شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

دولت پزشکیان نماینده مردم ایران نمی باشد

2024-09-23

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری حکومت اسلامی ایران، دقایقی پیش برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی، در رأس هیئتی عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک شد. او همچنین دیدارهایی با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع‌عمومی خواهد داشت. (افکار نیوز- ۱ مهرماه ۱۴۰۳)

شورای ملی تصمیم به نمایندگی از بخش قابل توجه ای از نیروهای کنشگر ایرانی داخل و خارج از کشور که حضور میدانی دارد، تائید می کند که؛ دولت پزشکیان نماینده واقعی مردم ایران نمی باشد. در انتخابات ۱۴۰۳ ریاست جمهوری در ایران تنها ۴۰ درصد از واجدین شرایط انتخابات توسط مردم ایران به پزشکیان رای دادند و (۶۰ درصد در انتخابات فرمایشی بیت رهبری حضور نیافتند)، از این میزان بخش قابل توجه ای با «آرای سفید، و شروط انتخاب در این فضا تلاش کردند که مسعود پزشکیان را بعنوان آخرین شانس شیوه پارلمانتاریسم در حکومت جمهوری اسلامی، و به‌صورت مشروط رای دهند تا جمهوری اسلامی در مرحله کنونی قبول نماید که بدون ایجاد ابهام در انتخابات یا مهندسی آن بتواند از حقوق دموکراتیک مردم ایران حفاظت نماید. که البته این مهم توسط دستگاهها و نهادی غیر دموکراتیک حکومت جمهوری اسلامی پاسخ درستی نیافت!

مسعود پزشکیان به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب ضعیف شده توسط شورای نگهبان تائید شد و در مسیر قدرت قرار گرفته است، او نمادی از روند‌ انتخابات نمایشی و انتصابی توسط نهادهای حکومتی است. انتخاب پزشکیان از سوی حکومت، تلاشی آشکار و نمایش نوعی مشروعیت دموکراتیک برای حفظ نهادهای غیردموکراتیک در ساختار سیاسی ولایت فقیه است؛ در واقع، این افراد نه از طریق انتخابات آزاد و دموکراتیک، بلکه تحت نظارت و مهندسی مستقیم هسته سخت قدرت در حکومت خامنه‌ای و شورای نگهبان به صحنه می‌آیند. و توسط آرای مردم به‌شکل غیردموکراتیک انتخاب می گردند!

برنامه پزشکیان در سفر به آمریکا چیست؟

سفر پزشکیان به نیویورک، تلاشی است برای بازسازی چهره بین‌المللی رژیم. به‌ویژه در شرایطی که فشارهای داخلی توسط نیروهای مخالف صنفی و فرهنگی و مدنی و نیز تقابل های بین‌المللی رو به افزایش است. رژیم جمهوری اسلامی در تلاش است تا با معرفی چهره‌هایی (که ظاهرا) اصلاح‌طلبانه هستند تصویر نرم‌تر از حاکمیت (خود) به جامعه جهانی و به‌ویژه به جهان غرب ارائه دهد. اما اکثریت مردم ایرانو اپوزیسیون ساختاری و سرنگون‌طلب، به درستی می‌دانند که این نمایش‌ها هیچ تغییری در ذات سرکوبگر و غیردموکراتیک حکومت ایران ایجاد نمی‌کند. و از این جهت در همیاری با جنبش های صنفی و مدنی در داخل کشور، به افشاگری علیه ماهیت ضد مردمی جمهوری اسلامی اقدام می کند!

مردم ایران حکومت اسلامی را نماینده خود در نظام بین‌الملل نمی دانند

مردم ایران به خوبی آگاه هستند که دولت پزشکیان نماینده بیت خامنه ای در هسته سخت قدرت است و بنابراین هیچ مشروعیتی در دفاع از منافع ملی مردم ایران که بزرگترین دشمن خود را ولایت مطلقه فقیه می‌دانند، ندارد. و بنابراین نماینده آنان نخواهد بود. مردم ایران معتقدند که تغییرات سطحی و معرفی افراد ضعیف مانند پزشکیان، تنها بخشی از یک بازی سیاسی برای حفظ بقای رژیم است. خواسته‌های ملت ایران فراتر از اصلاحات سطحی و گذراست؛ جامعه جنشی ایران خواستار تغییرات ساختاری و بنیادین، از جمله مبارزه برای برچیدن سیستم ولایت فقیه و استقرار دموکراسی واقعی هستند. خصوصا جامعه زنان، نسلهای جوان و پروش یافته در حکومت اسلامی، کارگران و کارمندان، دانشجویان، روشنفکران و اساتید دانشگاهی، معلمان و….، در یک اتحاد نانوشته و بدور از هیچ گونه وابستگی به گرایشات خارجی و یا وابسته به جمهوری اسلامی، در پی برچیدن نظام ولایت فقیه و استبداد تاریخی کشور ایران در شکل دینی آن هستند.

شورای ملی تصمیم از سازمان ملل متحد و دولت‌های عضو آن درخواست دارد که با آگاهی از این واقعیت، دولت پزشکیان و سایر نمایندگان رژیم جمهوری اسلامی را به‌عنوان نمایندگان واقعی مردم ایران نپذیرند. مردم ایران در طول سال‌ها و به ویژه در جریان خیزش‌های اخیر، نشان داده‌اند که این حکومت اسلامی مشروعیت خود را از دست داده و دیگر نماینده آنها نیستند. پذیرش مهره هایی مانند پزشکیان که با تائید بیت خامنه‌ای و از طریق ساختارهای غیر دموکراتیک به قدرت رسیده‌اند، خیانتی به حقوق مردم ایران و نادیده گرفتن خواسته‌های مشروع آنها برای تحقق آزادی، دموکراسی و عدالت در کشور کثرت گرای ایران است.

از جامعه جهانی انتظار می‌رود که صدای واقعی مردم ایران در مبارزه با جمهوری اسلامی باشد و با اتخاذ مواضع روشن و قاطع در قبال این رژیم استبدادی، از حقوق ملت ایران برای تغییر و تعیین سرنوشت حاکمیت ملی خود حمایت کند.

زنده باد آزادی، برابری و دموکراسی

شورای ملی تصمیم

اول مهمرماه ۱۴۰۳

۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

گرامی باد دومین سالگرد جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی”

گرامی باد دومین سالگرد جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی”

با  نام و یاد آنانی که برای آزادی ایران، عدالت و کرامت انسانی جان باختند. قتل حکومتی ژینا - مهسا امینی به جنبشی دامن زد که در روز ٢٦ شهریور از آرامستان آیچی در شهرستان سقز با دو شعار مرگ بر دیکتاتور و زن - زندگی - آزادی شروع و بلافاصله در بیش از صد شهر ایران...

عضویت سازمان دموکراتیک یارسان در پیمان همکاری

عضویت سازمان دموکراتیک یارسان در پیمان همکاری

جامعه یارسان یکی از گروه‌های اجتماعی است که بیش از ۱۲۰۰ سال در برابر سلطه سیاسی و ایدئولوژی تبعیض‌آمیز اسلام سیاسی مقاومت کرده است. ایران، از آغاز شکل‌گیری به‌عنوان یک امپراتوری، همواره از تنوع فرهنگی، اتنیکی و مذهبی برخوردار بوده و این تنوع به غنای تمدن بزرگ ایران در...

0 Comments

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *