شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

بیانیه اعتراض به برگزاری مراسم توسط سازمان ملل برای رئیسی

2024-06-02

نوشته ای دیگر از پیمان همکاری

Comments

عالیجناب انتونیو گوترش

ریاست محترم سازمان ملل متحد

آقای “دنیس فرانسیس”

ریاست محترم مجمع عمومی سازمان ملل متحد

اعتراض به برگزاری یادبود رئیسی در سازمان ملل

سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم و تجربه کشتار نازی ها، برای جلوگیری از جنگ، استقرار صلح و دفاع از اعلامیه جهانی حقوق بشر و دفاع از حقوق شهروندان در مقابل دیکتاتورها و جنایتکاران تاسیس شد. متاسفانه عملکردهای اخیر  شما در جایگاه ریاست چنین نهاد پر اهمیتی خلاف اهداف اولیه  تشکیل سازمان ملل بوده و باعث    نگرانی تمام مدافعان حقوق بشر و‌صلح در جهان شده است.

برگزاری مراسم یادبود برای  جنایتکاری چون رئیسی معنایی جز حمایت از ناقضان حقوق بشر ندارد.

حکومت اسلامی از زمان تاسیس چهره خاورمیانه را تغییر داده و با تاسیس گروهای بنیادگرای اسلامی، این منطقه از جهان را به آتش کشیده است که حاصلش را بعد از ۴۵ سال امروز مردم جهان بچشم می بینند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در تمام سال‌های گذشته بارها جمهوری اسلامی را بعنوان ناقض حقوق بشر برسمیت شناخته و محکوم کرده است. بنا بر گزارش عفو بین الملل در سال گذشته ۷۵ درصد اعدام های جهان در جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

“کمیته حقیقت یاب” سازمانی که شما بر آن ریاست می کنید، در گزارش منتشره، سرکوب های حکومت اسلامی علیه شهروندان ایران در اعتراضات ۱۴۰۱ را که به جنبش ژینا شهرت یافته، در سطح “ جنایت علیه بشریت “ برشمرده است. همچنین شما حتما گزارش  های جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد “ نقض گسترده حقوق بشر”  در ایران  را مطالعه فرموده اید.

رئیسی در طول ۴۵ سال تاریخ جمهوری  اسلامی بطور مستقیم در ناپدید سازی قهری، اعدام های فراقضایی هزاران زندانی سیاسی در دهه شصت  و‌در بازداشت، شکنجه و کشتار  معترضان جنبش زن-زندگی-آزادی و معترضان به حجاب اجباری دست داشته است.

نیمه افراشته شدن پرچم سازمان ملل متحد بخاطر کشته شدن ابراهیم رئیسی که مردم ایران اورا جلاد و قصاب تهران لقب داده اند و اکنون برگزاری مراسم یادبود برای او از جانب شما،  قلب آزادی خواهان جهان و بویژه مردم ایران را جریحه دار کرده است. چنین اقداماتی تأیید بر سرکوب مردم ایران توسط  آیت الله علی خامنه ای  است و لکه سیاهی بر چهره حقوق بشر، دمکراسی و انسانیت.

شما با برپایی مراسم یادبود برای رئیسی جنایتکار در روز پنجشنبه، ۲۹ ماه مه ۲۴، نه تنها چهره سازمان ملل را مخدوش کردید، بلکه در عمل از جنایتکاران و ناقضان حقوق بشر حمایت کردید.

آقای گوترش، سازمانهای عضو پیمان  همکاری، انزجار خود را از این عملکرد غیراصولی  و زیر پا گذاشتن اعلامیه جهانی حقوق بشر توسط  شما اعلام میدارند.

ما امیدواریم با عذر خواهی از مردم ایران و همه  مدافعان حقوق بشر در جهان، بتوانید این لکه ننگ را از دامن  خودتان پاک و از سازمان ملل اعاده حیثیت نمایید.

سازمانهای عضو پیمان همکاری

پنجشنبه ۲۹ مه ۲۰۲۴

سازمان های تشکیل دهنده:

  1. شورای مدیریت گذار
  2. حزب مشروطه ایران (لیبرال-دمکرات)
  3. شورای ملی تصمیم
  4. انجمن اتحاد برای آغازی نو
  5. جمعیت سوسیال دمکراسی برای ایران
  6. جنبش وحدت ملی ایرانیان

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

بیانیه کارگران زندانی رضا شهابی، داوود رضوی و حسن سعیدی، حکم اعدام شریفه محمدی باید فوری لغو شود

بیانیه کارگران زندانی رضا شهابی، داوود رضوی و حسن سعیدی، حکم اعدام شریفه محمدی باید فوری لغو شود

اخبار روز پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴ خبر اول سه تن از فعالین سرشناس کارگری و زندانی سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار بیانیه مشترکی خواهان لغو فوری حکم اعدام شریفه محمدی شدند. رضا شهابی، داود رضوی و‌ حسن سعیدی در بیانیه خود نوشته اند: یقین داریم هیچ کارگر...

۱۶ زندانی سیاسی: حکم اعدام شریفه محمدی مقدمه احکام سنگین بعدی است

۱۶ زندانی سیاسی: حکم اعدام شریفه محمدی مقدمه احکام سنگین بعدی است

شانزده زن زندانی سیاسی با انتشار نامه‌ای از زندان اوین، صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری و حقوق زنان را پیش‌درآمد صدور احکام سنگین برای بقیه فعالان مدنی دانسته خواهان لغو این حکم شدند. در این نامه که روز سه‌شنبه ۱۹ تیر منتشر شد آمده است: «شریفه محمدی فعال...

بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام علیه حکم شریفه محمدی: پاسخ نظام به مقاومت مردم، استفاده از ابزار اعدام است

بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام علیه حکم شریفه محمدی: پاسخ نظام به مقاومت مردم، استفاده از ابزار اعدام است

زندانیان سیاسی چندین زندان در ایران که در کارزار سه‌شنبه‌های بدون اعدام فعال هستند معتقدند که جمهوری اسلامی هر گاه با مخالفت عمومی مردم در برابر دیکتاتوری‌اش روبه‌رو شده از ابزار اعدام به صورت گسترده‌تر استفاده کرده است. نمایش مشخصات تصویر شریفه محمدی، فعال کارگری ـ...

0 Comments

0 Comments