شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

از تحصن و اعتصاب غذای زندانیان سیاسی حمایت می کنیم

2024-01-31

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

در پی اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی، دو زندانی سیاسی، بخشی از زندانیان سیاسی و عقیدتی در بند زنان زندان قزل الحصار اعلام کردند که « زنان زندانی برای زنده نگه داشتن نام اعدام شدگان و برای زنده ماندن صدها انسانی که در زندانهای جمهوری اسلامی در سراسر کشور در صف اعدامند، مقاومت خواهند کرد و روز پنجم بهمن ماه، اعتراض خود را با اعتصاب غذای دسته جمعی شان  نشان خواهند داد».

پس از آن جمهوری اسلامی- قتل حکومتی دیگری را انجام داد؛ «محمد فرامرزی، محسن مظلوم، وفا آذربار و پژمان فاتحی، چهار زندانی سیاسی کرد» در بامداد دوشنبه ۹ بهمن، به جوخه های اعدام سپرده شدند!

و در پی این جنایت هولناک زندانیان زنان زندان اوین نیز در همراهی با اعلام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان قزل‌حصار، اعلام کردند به این اعتصاب غذا می پیوندند؛ «همه زنان زندانی در زندان اوین در اعتراض به اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد و توقف اعدام ده‌ها زندانی دیگر، ضمن اعلام همبستگی با اعتصاب کنندگان زندان قزل حصار، امروز سه شنبه دهم بهمن ماه ۱۴۰۲ در اعتصاب غذا هستند.»

در پی فراگیری اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در دو زندان بزرگ قزل الحصار و اوین، فعالین صنفی،‌ مدنی و سیاسی داخل و خارج از کشور بطور گسترده با دفاع از جان همه کسانی که در صف حکم اعدام قرار دارند، اقدام به اعتراض نمودند. دهها حرکت اعتراضی میدانی در خارج از کشور بوقوع پیوست که از سازمانهای بین المللی و نهادهای حقوق بشری خواسته شد که در حمایت از مخالفین زندانی جمهوری اسلامی اقدام به محکومیت قانون اعدام نمایند.

شورای ملی تصمیم با تاکید بر حق حیات و حق آزادی عقیده و بیان همه‌ی شهروندان، در مخالفت با قانون مجازات فعالان سیاسی، و احکام غیرانسانی اعدام بیزاری می جوید و خواهان اقدام جمعی مخالفین جمهوری اسلامی با چنین احکامی  غیرقانونی و غیرانسانی می باشد.

ما در کنار همه گروههای سیاسی، سازمانهای مدنی و نهادهای صنفی تلاش خواهیم کرد تا با همگرایی بیشتر و در همراهی میدانی، و در مخالفت با جنایات جمهوری اسلامی به راهکارهای عملی مشترک دست یافته و از جوامع بین المللی خواستاریم که در رابطه با محکوم نمودن این احکام به حمایت از زندانیان سیاسی و مخالفین جمهوری اسلامی اقدام نمایند.

شورای ملی تصمیم

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

۳۱ فوریه ۲۰۲۴

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

شاد باش روز جهانی کارگر به جنبش صنفی مزدبگیران ایران و جهان

شاد باش روز جهانی کارگر به جنبش صنفی مزدبگیران ایران و جهان

تحولاتی که پس از جنبش های دهه اخیر خصوصا از ۱۳۹۶ درجامعه جنبشی ایران به وقوع پیوست، نشان از ورود جامعه صنفی به یک مرحله وسیع مبارزاتی دارد. مرحله ای که در پیوستگی جنبش های چندگانه صنفی و هم آوازی مطالبات محوری در مرحله عبور از حکومت جمهوری اسلامی وارد فاز تازه...

صدای توماج را نمی توانید خاموش کنید

صدای توماج را نمی توانید خاموش کنید

او نماد مقاومت مردم است      دادگاه انقلاب اصفهان در اقدامی بی سابقه،  پنجم اردیبهشت 1403، حکم اعدام توماج صالحی، خواننده "رب اعتراضی" را با اتهامات پوچ معاونت در بغی، تبلیغ علیه نظام ودعوت به آشوب، صادر کرده است. صدوراین حکم چیزی نبست جز نشان...

اعدام قتل حکومتی است.

اعدام قتل حکومتی است.

حکومت اصلی ولایت فقیه و سپاه و دولت ظاهری رئیسی و مجلس گوش به فرمان قالیباف، ناتوانی خود را در پاسخگوئی به خواست‌ها بر حق میلیون‌ها ایرانی زیر خط فقر برای نان، مسکن و  آزادی، با اعدام‌ها پاسخ می‌دهند. جان ‎رضا (غلامرضا) رسایی، توماج صالحی، مجاهد کورکور، عباس دریس...

0 Comments

0 Comments