شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

تحریک‌ها و پشتیبانی روسیه و چین علیه تمامیت ارضی ایران را شدیداً محکوم می‌کنیم

2023-12-23

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

در بیانیه پایانی ششمین نشست مشترک مجمع همکاری عرب و روسیه که ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) در شهر مراکش برگزار شد، «خواستار حل مناقشه جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک واقع در خلیج فارس از راه مذاکره یا ارجاع به دیوان بین‌المللی شد!» به غیر از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که میزبان نشست بوده، وزرای خارجه قطر، عمان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و بحرین هم این بیانیه را امضا کرده اند. کشور چین هم در بیانیه مشترک چین و عربستان و بیانیه مشترکی در ۹ دسامبر با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از مواضع کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت به جزایر سه گانه ایرانی دفاع کرده بود.

از طرف دیگر پکن یک روز پس از صدور بیانیه مشترک چین و عربستان در (۹ دسامبر ۲۳)، بیانیه مشترکی نیز با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در رابطه با جزایر سه گانه ایران منتشر و آورده بود که « از همه تلاش‌های صلح‌آمیز از جمله ابتکار و تلاش امارات متحده عربی برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز در موضوع جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از طریق مذاکرات دوجانبه با رعایت موازین حقوق بین الملل و حل این موضوع با رعایت مشروعیت بین المللی تأکید کردند.»

تغییر مواضع منطقه ای دولتهای روسیه و چین در رابطه با جمهوری اسلامی و در منطقه خاورمیانه و تمایل به همکاری درازمدت اقتصادی- سیاسی آنان با کشورهای عربی که حمایت دولتهای غربی را دارند، حاکی از گسترش انزوای سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه خلیج فارس است. 

حکومت جمهوری اسلامی با ابربحران‌ها روبروست. چالشهای داخلی و بحران مشروعیت آن آشکار است. سرکوب و کشتار بی رحمانه شهروندان و جنبش زن، زندگی، آزادی ماهیت آنرا بیش از پیش آشکار و انزوای آنرا تشدید کرده است. حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم و نیروهای نیابتی چون جهاد اسلامی، حماس و حوثی‌ها، باعث شد تا کشورهای همسایه علیه حکومت اسلامی متحد شوند.

کشورهای عرب منطقه خصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس از این ضعف جمهوری اسلامی به نفع موقعیت ژئوپولوتیک خود بهره خواهند گرفت. طمع به جزایر سه گانه ایران در خلیج فارس را می توان در راستای چنین وضعی مورد بررسی قرار داد.

شورای ملی تصمیم هرگونه تلاش برای نقض حاکمیت ایران و تلاش در تغییر جغرافیای سیاسی منطقه را فاجعه‌بار با پیامدهای سنگین می‌داند و مردم ایران علیرغم مخالفت با حکومت اسلامی برای حفظ تمامیت ارضی ایران با تمام توان مبارزه می‌کنند.

ما از همه نهادها و سازمانهای مدنی و مخالفین جمهوری اسلامی می خواهیم که با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی ایران، با جمهوری اسلامی مبارزه نمایند. از همه کشورهای دنیا، خصوصا کشورهای خاورمیانه می‌خواهیم که در حمایت از حفظ جغرافیای سیاسی ایران و مبارزه با گسترش جنگ در منطقه با نیروهای اپوزیسیون حکومت اسلامی همگام و هم دل باشند.

گسترده باد همبستگی مردم ایران برای مبارزه در راه

ایرانی یکپارچه و آزاد، سکولار، دموکرات و صلح‌جو

شورای ملی تصمیم

۳۰ آذر ۱۴۰۲ -۲۱ دسامبر ۲۰۲۳

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

شاد باش روز جهانی کارگر به جنبش صنفی مزدبگیران ایران و جهان

شاد باش روز جهانی کارگر به جنبش صنفی مزدبگیران ایران و جهان

تحولاتی که پس از جنبش های دهه اخیر خصوصا از ۱۳۹۶ درجامعه جنبشی ایران به وقوع پیوست، نشان از ورود جامعه صنفی به یک مرحله وسیع مبارزاتی دارد. مرحله ای که در پیوستگی جنبش های چندگانه صنفی و هم آوازی مطالبات محوری در مرحله عبور از حکومت جمهوری اسلامی وارد فاز تازه...

صدای توماج را نمی توانید خاموش کنید

صدای توماج را نمی توانید خاموش کنید

او نماد مقاومت مردم است      دادگاه انقلاب اصفهان در اقدامی بی سابقه،  پنجم اردیبهشت 1403، حکم اعدام توماج صالحی، خواننده "رب اعتراضی" را با اتهامات پوچ معاونت در بغی، تبلیغ علیه نظام ودعوت به آشوب، صادر کرده است. صدوراین حکم چیزی نبست جز نشان...

اعدام قتل حکومتی است.

اعدام قتل حکومتی است.

حکومت اصلی ولایت فقیه و سپاه و دولت ظاهری رئیسی و مجلس گوش به فرمان قالیباف، ناتوانی خود را در پاسخگوئی به خواست‌ها بر حق میلیون‌ها ایرانی زیر خط فقر برای نان، مسکن و  آزادی، با اعدام‌ها پاسخ می‌دهند. جان ‎رضا (غلامرضا) رسایی، توماج صالحی، مجاهد کورکور، عباس دریس...

0 Comments

0 Comments