شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

بیانیه شورای ملی تصمیم

2023-12-16

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

یلدای باستانی و همبستگی‌بخش، آرزوی پیروزی نور بر تاریکی را گرامی می‌داریم

شب یلدا یا شب چله، یا به زبان نیاکان ما «خور روز دی‌ماه»، چون عید نوروز، سده و چهارشنبه‌سوری از قدیمی‌ترین جشن‌های ما ایرانیان است. انقلاب زمستانی یا شب یلدا، طولانی‌ترین شب سال که نیاکان ما هر سال آن را جشن می‌گرفته‌اند؛ از لحظه‌ی غروب آفتاب در آخرین روز پاییز، «خور روز دی‌ماه»، شروع می‌شود و با طلوع آفتاب در نخستین روز زمستان پایان می‌یابد. شب یلدای ۱۴۰۲ پنجشنبه ۳۰ آذر برابر با ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی است.

یلدا همراه با دیگر جشن‌های باستانی ایرانی چون سده، چهارشنبه‌سوری و نوروز، بیش از هر چیز نماد همبستگی و یگانگی همه ایرانیان در نبرد با تاریکی است. از خراسان بزرگ تا شهرهای باختر، از شمال تا جنوب ایران، مردم این سرزمین پهناور همواره در شادی و اندوه کنار همدیگر بوده‌اند و آیین‌ها و رسم‌های باستانی را زنده نگاه داشته‌اند.

در دیگر آیین‌ ویژه یلدا نیاکان ما در این روز در برابر درخت سرو که نماد پایداری علیه تاریكی و سرما بود، پیمان می‌بستند كه تا سال دیگر هر کس یك نهال سرو كشت كند.

ایرانیت‌ستیزی و شادی‌ستیزی رژیم اسلامی را کرانی نیست. حکومت اسلامی مبشر تاریکی، غم، جهل، تفرقه و جنگ است. رژیم اسلامی مذبوحانه طرح نظارتی ویژه شب یلدا اجرا می‌کند، نام شب یلدا و چهارشنبه سوری را در تقویم رسمی کشور به «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» و «روز تکریم همسایگان»‌ تغییر و ثبت می‌کند. ولی مردم ما برای نیل به نور، شادی، دانش، همبستگی و صلح، یلدا و دیگر آئین‌ها ایرانی و باستانی را گرامی‌ می‌دارند. با بزرگداشت یلدا و دید و بازدید، نهال دوستی و همبستگی را هم در سپهر خانه و خانواده و هم در عرصه جامعه و سیاست در راه مبارزه برای سرنگونی حکومت اسلامی آبیاری می‌کنند. به استقبال زاده شدن دوباره خورشید می روند. با تمام سختی ها و تاریکی ها هنوز خورشید امید را در دل می پرورانند. نیک می دانند که روزگار تاریکی و سرما می گذرد و خورشید گرمابخش بار دیگر بر چهره های مردم مهربان، کوشا و رنجدیده‌ی این سرزمین پهناور خواهد درخشید.

یلدا را امسال در شرایطی گرامی می‌داریم که جای عزیزان بسیاری از خانواده‌ها خالی است. رژیم صدها معترض از جمله ده‌ها کودک را کشته‌ و هزاران نفر را زندانی، صدها نفر را اعدام کرده است. بازداشت خودسرانه، ناپدیدکردن قهری و خشونت جنسی برای سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم را گسترش داده است.

یلدا را امسال در شرایطی گرامی می‌داریم که گرانی و بیکاری کمر اکثریت مردم ما را شکسته و مردم ما قادر به گستردن سفره‌ای با خوراکی‌های مخصوص این شب، هفت نوع آجیل و میوه، «شب‌چره» نیستند.

همزمان با شب چله ما نیز چشم به راه تابیدن خورشید راستی، دوستی، مهربانی، آرامش و صلح بر سرزمین مهرپرورمان هستیم. باشد که روزی که در راه است آغاز سال‌های شادی و پیروزی مردم ستمدیده ایران بر دروغ، فساد، بدی، کژی و کاستی حکومت اسلامی باشد.

خور روز، یلدای باستانی شما فرخنده باد.

مهر، دوستی و همبستگی برای سرنگونی رژیم تاریکی، غم، جهل، تفرقه و جنگ اسلامی گسترده باد.

شورای ملی تصمیم

۲۴ آذر ۱۴۰۲ برابر با ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

بیانیه کارگران زندانی رضا شهابی، داوود رضوی و حسن سعیدی، حکم اعدام شریفه محمدی باید فوری لغو شود

بیانیه کارگران زندانی رضا شهابی، داوود رضوی و حسن سعیدی، حکم اعدام شریفه محمدی باید فوری لغو شود

اخبار روز پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴ خبر اول سه تن از فعالین سرشناس کارگری و زندانی سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار بیانیه مشترکی خواهان لغو فوری حکم اعدام شریفه محمدی شدند. رضا شهابی، داود رضوی و‌ حسن سعیدی در بیانیه خود نوشته اند: یقین داریم هیچ کارگر...

۱۶ زندانی سیاسی: حکم اعدام شریفه محمدی مقدمه احکام سنگین بعدی است

۱۶ زندانی سیاسی: حکم اعدام شریفه محمدی مقدمه احکام سنگین بعدی است

شانزده زن زندانی سیاسی با انتشار نامه‌ای از زندان اوین، صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری و حقوق زنان را پیش‌درآمد صدور احکام سنگین برای بقیه فعالان مدنی دانسته خواهان لغو این حکم شدند. در این نامه که روز سه‌شنبه ۱۹ تیر منتشر شد آمده است: «شریفه محمدی فعال...

بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام علیه حکم شریفه محمدی: پاسخ نظام به مقاومت مردم، استفاده از ابزار اعدام است

بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام علیه حکم شریفه محمدی: پاسخ نظام به مقاومت مردم، استفاده از ابزار اعدام است

زندانیان سیاسی چندین زندان در ایران که در کارزار سه‌شنبه‌های بدون اعدام فعال هستند معتقدند که جمهوری اسلامی هر گاه با مخالفت عمومی مردم در برابر دیکتاتوری‌اش روبه‌رو شده از ابزار اعدام به صورت گسترده‌تر استفاده کرده است. نمایش مشخصات تصویر شریفه محمدی، فعال کارگری ـ...

0 Comments

0 Comments