شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

خانواده ها و نهادهای دادخواه ایران به هم بپیوندیم

2023-06-25

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

کمیسیون دادخواهی شورای ملی تصمیم متشکل از نمایندگان خانواده های قربانیان رژیم اسلامی حاکم بر ایران با نحله های فکری گوناگون و بدون دخالت دادن تعلقات سیاسی، تشکیلاتی و مرامی، از همه شما ستمدیدگان دادخواه اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی درخواست میکند برای هموار کردن راه پیروزی انقلاب زن، زندگی، آزادی و تحویل جنایتکاران علیه بشریت در ایران به محاکم بین المللی، به هم بپیوندیم تا بتوانیم:

۱- شبکه بزرگ دادخواهان را سامان دهیم.

۲- دادخواه کشتار جانباختگان راه آزادی و اجرای عدالت بر علیه قاتلان آن ها در ایران باشیم.

۳-  دادخواه عمر سپری شده آزادیخواهان و برابری طلبان در زندانهای رژیم اسلامی حاکم بر ایران پس از صدور احکام فرمایشی در بیدادگاه های حاکمان شویم.

۴- بتوانیم به‌عنوان بخش بزرگی از نیروی سترگ ملت ایران برای سرنگونی رژیم ستمگر، اهریمنی و فاشیست اسلامی که ایران را به تباهی کشانده است متحد باشیم.

۵- ما خانواده‌های دادخواه که بیشترین آسیب و صدمه را از اعدام  و شکنجه دیده‌ایم، خواهان لغو حکم اعدام  و شکنجه، تحت عناوین حد، تعزیر و نیز جرم انگاری شکنجه های سپید و سیاه در روند رسیدگی به اتهامات  بازداشت‌شدگان باشیم.

۶ – خواهان عدالت انتقالی شفاف شویم تا با حسابرسی عمومی از ناقضان حقوق بشر، امکان جلوگیری از تکرار جنایات و نقض حقوق بشر در آینده فراهم گردد.

۷ –  و سرانجام بتوانیم پس از سرنگونی رژیم، ساختاری متعهد به اعلامیه جهانی حقوق بشر در ایران بسازیم.

براین اساس بیاییم برای رسیدن به جامعه‌ای بدون خشونت و اعدام و پایان دادن به قدرت حکومت اسلامی که حتی قبل از رسیدن به قدرت تا کنون دست به خشونت و کشتار مردم ایران ‌زده است، به هم بپیوندیم.

کمیسیون دادخواهی شورای ملی تصمیم

۳ تیرماه  ۱۴۰۲ برابر ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳

 

برای تماس با کمیسیون دادخواهی شورای ملی تصمیم:

ایمیل: Justicecomission@shora.org

تلفن : 0046707202606

 

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

بیانیه کارگران زندانی رضا شهابی، داوود رضوی و حسن سعیدی، حکم اعدام شریفه محمدی باید فوری لغو شود

بیانیه کارگران زندانی رضا شهابی، داوود رضوی و حسن سعیدی، حکم اعدام شریفه محمدی باید فوری لغو شود

اخبار روز پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴ خبر اول سه تن از فعالین سرشناس کارگری و زندانی سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار بیانیه مشترکی خواهان لغو فوری حکم اعدام شریفه محمدی شدند. رضا شهابی، داود رضوی و‌ حسن سعیدی در بیانیه خود نوشته اند: یقین داریم هیچ کارگر...

۱۶ زندانی سیاسی: حکم اعدام شریفه محمدی مقدمه احکام سنگین بعدی است

۱۶ زندانی سیاسی: حکم اعدام شریفه محمدی مقدمه احکام سنگین بعدی است

شانزده زن زندانی سیاسی با انتشار نامه‌ای از زندان اوین، صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری و حقوق زنان را پیش‌درآمد صدور احکام سنگین برای بقیه فعالان مدنی دانسته خواهان لغو این حکم شدند. در این نامه که روز سه‌شنبه ۱۹ تیر منتشر شد آمده است: «شریفه محمدی فعال...

بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام علیه حکم شریفه محمدی: پاسخ نظام به مقاومت مردم، استفاده از ابزار اعدام است

بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام علیه حکم شریفه محمدی: پاسخ نظام به مقاومت مردم، استفاده از ابزار اعدام است

زندانیان سیاسی چندین زندان در ایران که در کارزار سه‌شنبه‌های بدون اعدام فعال هستند معتقدند که جمهوری اسلامی هر گاه با مخالفت عمومی مردم در برابر دیکتاتوری‌اش روبه‌رو شده از ابزار اعدام به صورت گسترده‌تر استفاده کرده است. نمایش مشخصات تصویر شریفه محمدی، فعال کارگری ـ...

0 Comments

0 Comments