شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

بیانیه شورای ملی تصمیم – ادامه‌ی سرکوب‌های حکومت اسلامی و سکوت یا همکاری کشورهای غربی را محکوم می کنیم

2023-06-22

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

حکومت اسلامی حملات خود را علیه مردم و مبارزان بیش از پیش گسترش داده است. شوربختانه، برخی از کشورها در نقض حقوق بشر، دموکراسی و آزادی بیان با رژیم اسلامی همکاری و یا با سکوت با آن همگامی می‌کنند.

دولت بلژیک دستور آزادی اسدالله اسدی تروریست بمبگذار را صادر کرده است. پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف ۳ حمله نموده که منجر به کشته شدن یک نفراز ساکنان آن شده است. دولت فرانسه دستور لغو اجازه مجاهدین برای برگزاری مراسم سالانه در پاریس را داده است. اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خدعه‌های رژیم را پذیرفته‌اند. دولت بلژیک، زاکانی سرکوب کننده‌ی دانشجویان در اعتراض‌های ۱۸ تیر ۱۳۷۸ را برای شرکت در همایش شهرداران در بروکسل دعوت کرده است.

شورای ملی تصمیم همه‌ی این سکوت‌ها، همگامی‌ها، و همکاری‌ها با حکومت اسلامی را به شدت محکوم می‌کند.

حکومت اسلامی قلب تپنده‌ی جنبش در کردستان و بلوچستان را نشانه گرفته است. دست به ماجراجویی‌های نظامی در نوار مرزی غرب کشور زده است. به بهانه مانور نظامی از جمله در کوهستان «کوسالان» در کردستان زیستگاه های مردم، طبیعت بکر، پوشش گیاهی متنوع و زیست‌گونه‌های جانوری را در مناطق حفاظت شده به آتش کشیده است. برای ترور مولوی عبدالحمید نقشه‌های مفصل کشیده که خوشبختانه با شکست روبرو شده است. جنبش دانشجویی را زیر ضرب گرفته است. مجازات علیه نافرمانی مدنی، علیه حجاب اجباری و فشار بر خانواده‌های دادخواه را تشدید کرده است. اعدام و فشار بر زندانیان سیاسی، صنفی و مدنی را افزایش داده است.

شورای ملی تصمیم، همه‌ی این اقدامات ضدبشری و مذبوحانه حکومت اسلامی را که برای سرکوب جنبش «زن، زندگی، آزادی» صورت می‌گیرد به شدت محکوم می‌کند.

شورای ملی تصمیم هر نوع سرکوب، توطئه، نقض حقوق بشر و اقدامات فراقانونی از طرف جمهوری اسلامی بر علیه بخشی از اپوزیسیون حکومت اسلامی چه در داخل و چه در خارج از ایران، چه به وسیله نیروهای امنیتی رژیم و چه به وسیله دولت‌های تطمیع شده از طرف رژیم را محکوم می‌کند.

ما از  همه‌ی نیروهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی می‌خواهیم بیش از پیش صفوف خود را متحد کنند و با همبستگی ملی و پیوند مبارزات سیاسی، صنفی، مدنی و گسترش نافرمانی مدنی، گستاخی رژیم را با تسریع در سرنگونی آن پاسخ دهند.

ما گسترش بیش از پیش سرکوب حکومت اسلامی و سکوت و همکاری برخی از کشورهای غربی را به شدت محکوم می‌کنیم. این سکوت و همکاری نشانه‌ای از نقض اصول بنیانی حقوق بشر و دموکراسی است. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به جای همکاری با رژیم در سرکوب اپوزیسیون حکومت اسلامی، از مبارزه مردم ایران برای آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و سکولاریسم در ایران پشتیبانی کنند.

شورای ملی تصمیم

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ – ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

اعدام قتل حکومتی است.

اعدام قتل حکومتی است.

حکومت اصلی ولایت فقیه و سپاه و دولت ظاهری رئیسی و مجلس گوش به فرمان قالیباف، ناتوانی خود را در پاسخگوئی به خواست‌ها بر حق میلیون‌ها ایرانی زیر خط فقر برای نان، مسکن و  آزادی، با اعدام‌ها پاسخ می‌دهند. جان ‎رضا (غلامرضا) رسایی، توماج صالحی، مجاهد کورکور، عباس دریس...

توماج صالحی را بی ‌قید و شرط آزاد کنید

توماج صالحی را بی ‌قید و شرط آزاد کنید

دادگاه انقلاب اصفهان، توماج صالحی خواننده محبوب مردم ایران و معترض به بی‌کفایتی حکومت اسلامی را به اتهام فساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است و جان این فرزند ایران در خطر است. حکومت اسلامی برای ایجاد رعب، وحشت و سرکوب در جامعه و انتقام گرفتن از همراهی هنرمندان با...

بیانیه شورای ملی تصمیم

بیانیه شورای ملی تصمیم

مردم ایران، مردم اسرائیل و مردم جهان جنگ نمی ‌خواهند رژیم مطلقه ولایت فقیه خامنه‌ای و دولت راست افراطی نتانیاهو، از سفره مردم و با جان فرزندان مردم، برای بقای خود، بر طبل جنگ می‌کوبند. میلیاردها دلار اسلحه، جان و مال مردم ایران، اسرائیل و فلسطین در آتش این نظامیگری و...

2 Comments

2 Comments

  1. علی

    متاسفانه بدلیل عدم همگرای و اتحاد و… بین مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور باعث شده که مبارزات عمومی در داخل کشور دچار رکود بشود. به نظر من اگر نیروهای مخالف ج.ا در خارج از کشور دنبال سهم خواهی نبودن و متحد میشدن، مبارزات داخل ‌گسترده تر از شروع انقلاب “زن، زندگی، آزادی” میشد و کشورهای غربی دست به این اقدامات مزورانه نمیزدن.
    میخواهم به سران و تصمیم سازان احزاب و سازمانها و تشکلهای خارج از کشور بگویم که نسلتان عین دایناسورها در حال منقرض شدن است.
    پیر و فرتوت شدید.
    قدری خجالت بکشید از نوجوانان داخل کشور که برای ایجاد دموکراسی از جان شیرینشان گذشتند ولی شما از سهم خواهی خود نمیگذرید. چیزی عایدتان نخواهد شد.
    کدامیک از مبارزان داخل کشور در رویارویی با اهریمن، جدال نوع حکومت را با همسنگر خود مطرح کرده است؟!
    از قدیم با حرفهای مزخرفی که تحویلمان دادن به دروغ گفتن سیاست پدر و مادر ندارد!
    سیاست یک علم است.
    این سیاستمداران بی پدر و مادر هستند که با کسب قدرت از این علم بعنوان ابزاری در جهت سرکوب مخالفانشان بهره میبرن.
    این بحث چی چی طلب و چی چی خواه و… را رها کنید. دور یک میز بنشینید و عین آدم عاقل کار راهبردی را در پیش بگیرید تا هر زنک و مردکی به خود اجازه ندهد که قبل از به حکومت رسیدن خودی و ناخودی را عَلَم کند و…

  2. مارتین

    همبستگی ،برنامه ریزی و عمل انقلابی سه عامل پر قدرت برای ایستادگی در مقابل جنایات رژیم و به پایین کشیدن آن است .