شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

در وحشت از خیزشی پرتوان‌تر، رژیم سرکوب‌ها را گسترش می‌دهد

2023-06-12

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

انقلاب «زن، زندگی، آزادی» دستاوردهای بزرگی داشته است، اما اصلی ترین برنامه آن یعنی سرنگونی رژیم و نیل به زندگی بهتر هنوز عملی نشده است. پس انتظار خیزش‌های پرتوان‌تر می‌رود. در وحشت از خیزش گسترده‌ترِ آتی و همگامی تشکل‌های سیاسی، صنفی و مدنی، و نیز نافرمانی مدنی گسترده‌ی توده‌ها، رژیم سرکوب‌های گسترده‌ای را سازمان داده است:

مأموران امنیتی جمهوری اسلامی در جریان مراسم زادروز کیان پیرفلک در ایذه، پویا مولایی‌راد از بستگان مادر کیان زینب مولایی‌راد، را به قتل ‌رسانند.

دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی فشارها بر معلمان را به روش‌های مختلف تشدید کرده‌اند و هشت نفر از معلمان معترض را در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز محاکمه می‌کنند.

نیروهای وزارت اطلاعات، بیش از ۳۰ نفر از اعضای خانواده‌های دادخواه سنندج، دیواندره و دهگلان را که به دیدار خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در سقز و بوکان رفته بودند در راه بازگشت، بازداشت کرده‌اند و به مکانی نامعلومی برده‌اند.

شعبه یکم بازپرسی دادسرای امنیت به دنبال محکوم کردن دو زندانی سیاسی در زندان اوین، سعید مدنی و حسین رزاق را برای مشارکت در کنفرانس مجازی «نجات ایران» با اتهام‌های واهی و جدید است.

رژیم به بازبینی لایحه «عفاف و حجاب» پرداخته مجازات‌های سخت‌تری اعمال می‌کند و در دانشگاه‌ها در افزون بر حراست ابزاری دیگری برای سرکوب دانشجویان به ‌نام «کمیته‌های اخلاق و حجاب» تشکیل می‌دهد.

سرکوب در بلوچستان رزمنده ادامه دارد و به نیروهای ضد مردمی مسلح و مستقر در کردستان آماده باش داده و همه نیروهای بومی رژیم به گردان‌های عملیاتی عودت داده شدند.

  • ما تشدید سرکوب‌ها به ویژه سرکوب خانواده‌های دادخواه، مردم بلوچستان و کردستان را شدیدا محکوم می‌کنیم.
  • از مردم ایران می‌خواهیم بیش از پیش صف مبارزه متحد خود علیه رژیم را فشرده‌تر و گسترده‌تر نمایند، تشکل‌های سیاسی، صنفی، مدنی به مبارزه مردم برای گذار از جمهوری اسلامی بپیوندند. زیرا رژیم نه اراده و نه توان برآوردن خواست‌های آنها را دارد.
  • از مردم می‌خواهیم با نافرمانی مدنی گسترده و هوشمند رژیم را بیش از پیش منزوی و تضعیف کنند.
  • از نیروهای مسلح می‌خواهیم، نیروی مسلح خامنه‌ای و رئیسی نباشند، بلکه نیروی مسلح مردم ایران باشند و اسلحه‌های خود را برای حفظ مرزها و مردم ایران بکار گیرند نه بر علیه مردم ایران و در حمایت از خامنه‌ای و دار و دسته ضدمردمی و ضدایرانی او.

پاینده و سرفراز باد ایرانی آباد و آزاد

زن زندگی آزادی

شورای ملی تصمیم

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ – ۱۱ ژوئن ۲۰۲۳

 

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

بیانیه کارگران زندانی رضا شهابی، داوود رضوی و حسن سعیدی، حکم اعدام شریفه محمدی باید فوری لغو شود

بیانیه کارگران زندانی رضا شهابی، داوود رضوی و حسن سعیدی، حکم اعدام شریفه محمدی باید فوری لغو شود

اخبار روز پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴ خبر اول سه تن از فعالین سرشناس کارگری و زندانی سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار بیانیه مشترکی خواهان لغو فوری حکم اعدام شریفه محمدی شدند. رضا شهابی، داود رضوی و‌ حسن سعیدی در بیانیه خود نوشته اند: یقین داریم هیچ کارگر...

۱۶ زندانی سیاسی: حکم اعدام شریفه محمدی مقدمه احکام سنگین بعدی است

۱۶ زندانی سیاسی: حکم اعدام شریفه محمدی مقدمه احکام سنگین بعدی است

شانزده زن زندانی سیاسی با انتشار نامه‌ای از زندان اوین، صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری و حقوق زنان را پیش‌درآمد صدور احکام سنگین برای بقیه فعالان مدنی دانسته خواهان لغو این حکم شدند. در این نامه که روز سه‌شنبه ۱۹ تیر منتشر شد آمده است: «شریفه محمدی فعال...

بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام علیه حکم شریفه محمدی: پاسخ نظام به مقاومت مردم، استفاده از ابزار اعدام است

بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام علیه حکم شریفه محمدی: پاسخ نظام به مقاومت مردم، استفاده از ابزار اعدام است

زندانیان سیاسی چندین زندان در ایران که در کارزار سه‌شنبه‌های بدون اعدام فعال هستند معتقدند که جمهوری اسلامی هر گاه با مخالفت عمومی مردم در برابر دیکتاتوری‌اش روبه‌رو شده از ابزار اعدام به صورت گسترده‌تر استفاده کرده است. نمایش مشخصات تصویر شریفه محمدی، فعال کارگری ـ...

0 Comments

0 Comments