شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

اجرای احکام اعدام و صدور احکام جدید اعدام را شدیداً محکوم می‌کنیم.

2023-03-18

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

انقلاب «زن زندگی آزادی» با رهبری زنان و دختران ایرانی طی نزدیک به شش ماه ارکان حکومت اسلامی را به لرزه در آورده است.

همبستگی سراسری دانشجویان دانشگاه‌های کشور؛ بازیگران، ورزشکاران، هنرمندان، نویسندگان، شاعران، کارگران، معلمان، پزشکان و وکلاء با جنبش «زن زندگی آزادی»، هیچ مشروعیتی برای رهبران حکومت اسلامی باقی نگذاشته است.

در  جنبش «زن زندگی آزادی»، صدها هزار ایرانی‌ مقیم خارج از کشور در همبستگی با مبارزه مردم داخل، در شهرهای بزرگ اروپا، آمریکا؛ کانادا و استرالیا به خیابان‌ها آمده و خواهان برچیده شدن جمهوری اسلامی ایران شدند.

اقوام و ملل مختلف در ایران کرد، بلوچ، ترکمن، لر، آذری و سایر اقوام با راهپیمایی‌های اعتراضی و تظاهرات منطقه‌ای خود با جنبش زنان اعلام همبستگی کرده‌اند.

در پاسخ به اعتراضات مردم، حکومت اسلامی طی چند ماه اخیر ده ها هزار نفر از معترضین را در سراسر کشور دستگیر کرده و در زندانهای جمهوری اسلامی شکنجه کرده و احکام سنگین صادر نموده است. از جمله تعداد زیادی اعدام شدند و گفته می شود که بیش از صد نفر از جوانان زندانی همچنان زیر حکم اعدام هستند. در این دوران پس از اعدام زنده‌یادان قهرمان محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد، محمد حسینی و محمد مهدی کرمی عده‌ای از آن میان، آرش (سرکوت) احمدی، حسن عبیات، الیاس رئیسی، ایوب ریگی و …. نیز اعدام شدند، حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب (حبیب اسیود) تأیید شده و جمشید شارمهد، میربلوچ‌ زهی ‌ریگی، نظام‌الدین حوت، کامبیز خروت، منصور دهمرده، ابراهیم نارویی، منصور حوت و …. به اعدام محکوم شدند.

این احکام اعدام برای ترور و ارعاب مردمی است که ترسی ندارند و توقف و سرکوب انقلابی است که تا سرنگونی رژیم سر باز ایستادن ندارد.

شورای ملی تصمیم، در آستانه نوروز، با گرامیداشت خاطره رزمندگان دلیر اعدام شده، از همه‌ی سازمان‌ها، احزاب، شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی و  اجتماعی ایرانیان داخل و خارج از کشور، و اعضا و هواداران می خواهد که با اعتراضات خیابانی و از طریق مراجع به مجامع حقوق بشری و سازمانهای بین‌المللی و دولتمردان و مردم سراسر جهان، مخالفت با احکام اعدام را به گوش جهانیان برسانند. با قانون اعدام بطور کامل مخالفت نمایند. به چنان افشاگری وسیع بپردازند که اعدام‌ها بهای سنگینی برای حکومت اسلامی داشته باشد. مردم ایران در چشم انداز تحقق انقلاب زن زندگی آزادی جامعه ای عاری از احکام غیرانسانی اعدام را تجربه خواهند کرد.

شورای ملی تصمیم ایران

۲۶ اسفند ۱۴۰۱ – ۱۷ مارس ۲۰۲۳

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

توماج صالحی را بی ‌قید و شرط آزاد کنید

توماج صالحی را بی ‌قید و شرط آزاد کنید

دادگاه انقلاب اصفهان، توماج صالحی خواننده محبوب مردم ایران و معترض به بی‌کفایتی حکومت اسلامی را به اتهام فساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است و جان این فرزند ایران در خطر است. حکومت اسلامی برای ایجاد رعب، وحشت و سرکوب در جامعه و انتقام گرفتن از همراهی هنرمندان با...

بیانیه شورای ملی تصمیم

بیانیه شورای ملی تصمیم

مردم ایران، مردم اسرائیل و مردم جهان جنگ نمی ‌خواهند رژیم مطلقه ولایت فقیه خامنه‌ای و دولت راست افراطی نتانیاهو، از سفره مردم و با جان فرزندان مردم، برای بقای خود، بر طبل جنگ می‌کوبند. میلیاردها دلار اسلحه، جان و مال مردم ایران، اسرائیل و فلسطین در آتش این نظامیگری و...

بیانیه شورای ملی تصمیم در حمایت از ۸۴ سازمان حقوق بشری در محکومیت اعدامهای متهمین مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی!

بیانیه شورای ملی تصمیم در حمایت از ۸۴ سازمان حقوق بشری در محکومیت اعدامهای متهمین مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی!

دهها سازمان حقوق بشری ایرانی و خارجی طی یک فراخوان عمومی از سازمان ملل خواستند که «یک نهاد سازمان ملل نباید شریک اعدامهای مواد مخدر باشد». این مضمون اشاره دارد به نهادهای بین المللی که همچنان با نهادهای جمهوری اسلامی در کاهش بحران مواد مخدر همکاری می کنند بدون آنکه...

0 Comments

0 Comments