شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

بیانیه شورای ملی تصمیم – ۷ آبان “روز کوروش” را به روز اعتراض گسترده و سراسری علیه حکومت اسلامی بَدَل کنیم

2022-10-27

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

امسال «روز کوروش بزرگ» را در بستر جنبش انقلابی شگفتی‌آفرین و آزادی‌خواهانه «زن، زندگی، آزادی» گرامی می‌داریم.
کوروش نخستین حکومت فراگیر و جهانی را بنیان نهاد. با الهام از کیش‌های ایرانی، گیتی را عرصه نبرد نیکی و زشتی می دید، و کشتار، تفرقه‌، فساد و دروغ را نشانه زشتی می دانست.
کوروش در قلمرو حکمرانی اش  یک ساختار اداری نیرومند غیرمتمرکر پدید آورد، ساختاری که با نرمش، همکاری و رواداری همراه بود و در آن نخبگان و سیاستمداران محلی و بومی شرکت فعال داشتند و ملل غیر ایرانی در حفظِ زبان، دین، آداب و رسوم و نظام اجتماعی خود آزاد بودند.
در ایران باستان، همانگونه که در داستان‌های شاهنامه نیز می‌خوانیم، زنان مقامی شایسته داشتند. تاریخ نشان می‌دهد معاشرت دختران و پسران قبل از ازدواج معمول بود. زنان، مخصوصاً آنان كه وابسته به طبقات پایین بودند در فعالیت‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی شركت فعال داشتند.
میراث کوروش، فرهنگ ایرانی و همبستگی تاریخی اقوام ایرانی، پرهیز از دروغ، رواداری، آزادمنشی و رعایت حقوق بشر است. این میراث با حملات گوناگون در تاریخ به ویژه با حمله‌ی مسلمانان به ایران آسیب جدی دیده است.

برای تحقق برابری زنان و مردان، حکومت سکولار، دموکراسی، آزادی و رفاه همگانی از سنندج تا زاهدان، تهران، تبریز، قشم، اصفهان، شیراز، آمل، بابل، تجریش، رشت، اهواز، مشهد و اردبیل با بهره مندی از تجربه ها و آموزه های تاریخی به مبارزه ادامه خواهیم داد. آزادمنشانه، بردبارانه، خشونت‌پرهیز با همبستگی ملی، برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد و مرفه دوش به دوش هم برای سرنگونی جمهوری اسلامی تا پیروزی نهایی مبارزه خواهیم کرد.

جنایت در شاهچراغ شیراز می تواند تلاشی برای سایه افکندن و یا محدود ساختن اعتراض ها و گردهمائی “روز کورش” باشد. همراه با افشای ترفندهای جنایتکارانه رژیم ۷ آبان را به روز اعتراض گسترده علیه حکومت اسلامی بَدَل کنیم.

شورای ملی تصمیم
۴ آبان ۱۴۰۱ – ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

اعدام قتل حکومتی است.

اعدام قتل حکومتی است.

حکومت اصلی ولایت فقیه و سپاه و دولت ظاهری رئیسی و مجلس گوش به فرمان قالیباف، ناتوانی خود را در پاسخگوئی به خواست‌ها بر حق میلیون‌ها ایرانی زیر خط فقر برای نان، مسکن و  آزادی، با اعدام‌ها پاسخ می‌دهند. جان ‎رضا (غلامرضا) رسایی، توماج صالحی، مجاهد کورکور، عباس دریس...

توماج صالحی را بی ‌قید و شرط آزاد کنید

توماج صالحی را بی ‌قید و شرط آزاد کنید

دادگاه انقلاب اصفهان، توماج صالحی خواننده محبوب مردم ایران و معترض به بی‌کفایتی حکومت اسلامی را به اتهام فساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است و جان این فرزند ایران در خطر است. حکومت اسلامی برای ایجاد رعب، وحشت و سرکوب در جامعه و انتقام گرفتن از همراهی هنرمندان با...

بیانیه شورای ملی تصمیم

بیانیه شورای ملی تصمیم

مردم ایران، مردم اسرائیل و مردم جهان جنگ نمی ‌خواهند رژیم مطلقه ولایت فقیه خامنه‌ای و دولت راست افراطی نتانیاهو، از سفره مردم و با جان فرزندان مردم، برای بقای خود، بر طبل جنگ می‌کوبند. میلیاردها دلار اسلحه، جان و مال مردم ایران، اسرائیل و فلسطین در آتش این نظامیگری و...

2 Comments

2 Comments

  1. Kamran

    با احترام. تشکر از همه ایرانی وطن پرست. با تشکر

  2. اردشیر

    بسیار عالی موجز و فراگیر است درود بر شما