شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

تعرض به زنان اوج درماندگی، قساوت و بربریت رژیم

2023-01-13

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

با اوج‌گیری و تداوم انقلاب «زن، زندگی، آزادی» و نقش محوری زنان در این انقلاب و بازداشت گسترده معترضان زن، رژیم تعرض و خشونت جنسی به زنان را در خیابان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها افزایش داده و برای ترساندن معترضان بیش از پیش به نمایش می‌گذارد. این خشونت جنسی در خیابان‌ها، میزان خشونت و جنایت در بازداشتگاه‌ها و بازجویی‌ها پشت درهای بسته را نیز تصویر می‌کند.

پژوهش‌های گوناکون، صدها کلیپ از سوی مبارزان، اطلاع‌رسانی نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی، درباره تعرض و تجاوز به زنان زندانی، نشان از گسترش این تعرض است. خانم محمدی می‌نویسد: «زنان عموما در محل بازداشت در کوچه و خیابان و همچنین بازداشت‌گاه‌های موقت و حین بازجویی در سلول با فحاشی‌های رکیک جنسی و الفاظ آلت جنسی مواجه شده‌اند.»

«کمپین فعالین بلوچ»، گزارش داد که هفت کودک بلوچ بی‌شناسنامه در روز جمعه ۴ آذر ماه در یکی از بازداشت‌گاه‌های اطلاعات سپاه زاهدان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. نقل از یکی از کودکانی تجاوز شده گزارش شده است که «نیروهای اطلاعات سپاه با یکدیگر به زبان عربی صحبت می‌کردند».

گزارش دیده‌بان حقوق بشر و گزارش‌های تحقیقی گوناگون درباره اعتراضات و بازداشت‌ها در ایران نشان می‌دهد که پسران و دختران بازداشت‌شده در ایران، مورد خشونت‌های جنسی سیستماتیک و دستور داده و هدایت شده از بالا قرار می‌گیرند و در برخی موارد در زندان به آن‌ها «تجاوز» می‌شود. مصاحبه‌ها با افراد، گزارش‌ها، مستندات و تصاویری که جمع‌آوری شده، موارد تجاوزی که حتی باعث ایجاد جراحتی شده ‌است را نشان می‌دهد.

هر چند تعرض و تجاوز ویژگی ذاتی حکومت مطلقه ولایت فقیه است، پرسش مولوی عبدالحمید امام‌ جمعه اهل‌ سنت زاهدان افشاگرانه است که می‌پرسد: «چه کسی فکر می‌کرد در نظامی که علما در رأس آن هستند و عنوان جمهوری اسلامی دارد، به جای شنیدن صدای معترضان، با آنان رفتارهایی مثل قتل، اعدام، تجاوز جنسی و شکنجه‌های سنگین صورت خواهد گرفت. آمران و عاملان این جنایات چه جوابی در پیشگاه خدا دارند؟»

این پرسش مولوی عبدالحمید را باید از هواداران حکومتِ مدعی دین و اخلاق هم پرسید که با افشای ماهیت و عملکرد رژیم چگونه باز از آن و رهبر آن که این همه جنایت را شخصا مدیریت می‌کند، حمایت می‌کنید؟

استفاده از خشونت‌های جنسی سیستماتیک و دستور داده و هدایت شده از بالا ابزار جنسی علیه معترضان و مبارزان در جمهوری اسلامی تازگی ندارد و در سراسر تاریح جمهوری اسلامی در جریان بوده است. کوه این یخ را آیت الله منتظری در خاطرات خود در دهه شصت و آقای کروبی در نامه‌ی خود در باره زندان کهریزک در دهه هفتاد، نرگس محمدی، مهدی محمودیان و دیگران در نوشته‌های خود در دهه نود و این روزها نشان می‌دهند.

خشونت و آزار جنسی یکی از ابزارهای همه‌ی سیستم‌های تمامیت‌خواه که پایگاه اجتماعی ندارند است. اهداف آن، تخریب روانی و شخصیتی معترضان و زندانیان، شکستن مقاومت رزمندگان، ارعاب مبارزان، ترساندن خانواده‌های مبارزان، اقشار جامعه که هنوز به صف مبارزان نپیوستند و در نهایت توقف و درهم شکستن انقلاب است.

خشونت جنسی رژیم بیانگر سرشت رژیم است. آنرا باید تاحد ممکن با اسناد افشا کرد. افشا نکردن این جنایت موجب تداوم این شیوه سرکوبگرانه و غیر انسانی علیه زنان می‌شود. خانواده‌ها و مبارزان باید سکوت خود را بشکنند و این جنایت را در سطح ملی و بین‌المللی افشا کنند.

ما دزدیده شدن معترضان، شکنجه و تعرض جنسی آنها را شدیدا محکوم می‌کنیم و آنرا نه از روی قدرت رژیم بلکه از بیچارگی، درماندگی و سقوط اخلاقی بیش از پیش آن می‌دانیم.

فشار، دستگیری و آزار جنسی را فورا متوقف و جرم‌انگاری کنید.

پیش به سوی همبستگی بیشتر و گسترش اعتراض، تحصن، اعتصاب و نافرمانی مدنی برای سرنگونی رژیم متجاوز

شورای ملی تصمیم

۱۱ دی ۱۴۰۱ – ۱ ژانویه ۲۰۲۳

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

توماج صالحی را بی ‌قید و شرط آزاد کنید

توماج صالحی را بی ‌قید و شرط آزاد کنید

دادگاه انقلاب اصفهان، توماج صالحی خواننده محبوب مردم ایران و معترض به بی‌کفایتی حکومت اسلامی را به اتهام فساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است و جان این فرزند ایران در خطر است. حکومت اسلامی برای ایجاد رعب، وحشت و سرکوب در جامعه و انتقام گرفتن از همراهی هنرمندان با...

بیانیه شورای ملی تصمیم

بیانیه شورای ملی تصمیم

مردم ایران، مردم اسرائیل و مردم جهان جنگ نمی ‌خواهند رژیم مطلقه ولایت فقیه خامنه‌ای و دولت راست افراطی نتانیاهو، از سفره مردم و با جان فرزندان مردم، برای بقای خود، بر طبل جنگ می‌کوبند. میلیاردها دلار اسلحه، جان و مال مردم ایران، اسرائیل و فلسطین در آتش این نظامیگری و...

بیانیه شورای ملی تصمیم در حمایت از ۸۴ سازمان حقوق بشری در محکومیت اعدامهای متهمین مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی!

بیانیه شورای ملی تصمیم در حمایت از ۸۴ سازمان حقوق بشری در محکومیت اعدامهای متهمین مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی!

دهها سازمان حقوق بشری ایرانی و خارجی طی یک فراخوان عمومی از سازمان ملل خواستند که «یک نهاد سازمان ملل نباید شریک اعدامهای مواد مخدر باشد». این مضمون اشاره دارد به نهادهای بین المللی که همچنان با نهادهای جمهوری اسلامی در کاهش بحران مواد مخدر همکاری می کنند بدون آنکه...

0 Comments

0 Comments