شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

بیانیه شورای ملی تصمیم – کشتار در سیستان و بلوچستان را محکوم می‌کنیم

2022-10-02

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

در پی پیوستن مردم دلاور سیستان و بلوچستان به خیزش سراسری برعلیه حکومت جمهوری اسلامی، نوکران خامنه‌ای با آن که دریافته اند “توپ، تانک، مسلسل، دیگر اثر ندارد” کمر به سرکوب سخت این دلاوران بسته اند. این سرسپردگان در روز جمعه ۸ مهر ماه ۱۴۰۱ در یک تیراندازی مرگبار به تظاهر کنندگان در زاهدان ده‌ها نفر را به قتل رساندند یا زخمی کردند. خبرگزاری «حال وش» که اخبار مربوط به سیستان و بلوچستان را منتشر می‌کند، می‌گوید در تیراندازی‌های نیروهای امنیتی به سوی معترضان بیش از ۳۶ تن کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند. تعداد  زیادی از زخمی شدگان نیز برای اینکه از دستگیری و شکنجه سرکوبگران در امان بمانند، در اختفا به کادرهای درمانی مراجعه کرده اند و یا در خانه‌ها تحت درمان قرار گرفته اند.

رژیم تبهکار جمهوری اسلامی در ۴۳ سالی که بر کشور ما حاکم بوده زنان و مردان آزاده را در تمام استان‌های ایران در معرض آزار، تبعیض، شکنجه، کشتار قرار داده است. رفتار تبعیض‌آمیز این رژیم به‌ویژه در سیستان و بلوچستان دل هر آزاده‌ای را به درد می آورد.

بلوچستان یکی از عقب‌نگهداشته‌ترین استان‌های ما است. در سیستان و بلوچستان نرخ بیکاری بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. سیستان و بلوچستان در آمار ترک تحصیل کودکان و دانش‌آموزان بازمانده ار تحصیل رکورد بالایی دارد. سیستان و بلوچستان پائین‌ترین شاخص‌های بهداشت و درمان در کشور را دارند.

اکنون که امید به پیروزی بر رژیم فاسد و غارتگر جمهوری اسلامی بسیار است، برخی از اصلی‌ترین وظایف دولت آینده ایجاد زیرساخت‌ها، فراهم آوردن کار برای شهروندان، فراهم کردن امکانات تحصیل برای کودکان و نوجوانان، تامین بهداشت و درمان برای شهروندان است. بلوچستان عزیز ما از همه‌ی این امکاناتی که حق مسلم شهروندان است، محروم است در عوض بالاترین تعداد اعدام را دارد و مرگبارترین تیراندازی و کشتار را تجربه کرده است.

شورای ملی تصمیم کشتار ددمنشانه در بلوچستان را به شدت محکوم می‌کند و از همه‌ی مردم و تشکل‌های سیاسی ، مدنی و صنفی می‌خواهد به طور یکپارچه این جنایت رژیم را محکوم کنند و صدای مردم زحمتکش این استان باشند.

ما از مردم رنجدیده و دلیر سیستان و بلوچستان می‌خواهیم با همبستگی ملی در کنار مردمِ سایر استان‌ها به اعتراضات  و اعتصاب‌ها ادامه دهند. هرگونه توقف در اعتراضات خیابانی فرصتی برای رژیم جهت محاکمات و اعدام‌ها بوجود می‌آورد. با اعتراضات و اعتصاب‌های همزمان و گسترده، و نافرمانی مدنی فراگیر ماشین سرکوب و امکانات مالی رژیم را از کار بیندازیم.

پیروز باد همبستگی ملی و مبارزه مردم قهرمان ما در براندازی رژیم جهل و جنایت.

شورای ملی تصمیم

۹ مهر ۱۴۰۱ – ۱ اکتبر ۲۰۲۲

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

بیانیه شورای ملی تصمیم

بیانیه شورای ملی تصمیم

مردم ایران، مردم اسرائیل و مردم جهان جنگ نمی ‌خواهند رژیم مطلقه ولایت فقیه خامنه‌ای و دولت راست افراطی نتانیاهو، از سفره مردم و با جان فرزندان مردم، برای بقای خود، بر طبل جنگ می‌کوبند. میلیاردها دلار اسلحه، جان و مال مردم ایران، اسرائیل و فلسطین در آتش این نظامیگری و...

بیانیه شورای ملی تصمیم در حمایت از ۸۴ سازمان حقوق بشری در محکومیت اعدامهای متهمین مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی!

بیانیه شورای ملی تصمیم در حمایت از ۸۴ سازمان حقوق بشری در محکومیت اعدامهای متهمین مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی!

دهها سازمان حقوق بشری ایرانی و خارجی طی یک فراخوان عمومی از سازمان ملل خواستند که «یک نهاد سازمان ملل نباید شریک اعدامهای مواد مخدر باشد». این مضمون اشاره دارد به نهادهای بین المللی که همچنان با نهادهای جمهوری اسلامی در کاهش بحران مواد مخدر همکاری می کنند بدون آنکه...

یادی از کنش گران مدنی

یادی از کنش گران مدنی

کشمکش حکومت سرکوب با فعالین رشید محیط زیست شورای ملی تصمیم از راست به چپ: امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، حجت کرمانی (وکیل دادگستری) طاهر قدیریان، سام رجبی، نیلوفر بیانی و عبدالرضا کوهپایه سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، هومن جوکار، مراد طاهباز، طاهر قدیریان،...

0 Comments

0 Comments