شورای ملی تصمیم  همراه و همگام با مردم آگاه ایران، برای تحقق خواسته‌های زیر تلاش و مبارزه می‌کند. 1- گذار کامل از جمهوری اسلامی با تکیه به جنبش‌های اعتراضی مردم، گذار خشونت پرهیز با حفظ حق دفاع مشروع. 2 – حفظ تمامیت ارضی کشور با تاکید بر نظام غیرمتمرکز . 3- جدایی دین از حکومت. 4 – فراخوان عمومی برای تشکیل مجلس مؤسسان. 5 – تلاش برای برپایی نظامی دموکراتیک و انتخابی  تعیین نوع حکومت با آرای مردم. 6 –  اجرای کامل اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و میثاق‌های وابسته به آن، با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و برابری جنسیتی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و مشارکت زنان در مدیریت جامعه، و نیز تاکید بر حفظ محیط زیست

ما خواهان آزادی بی‌قید و شرط مبارزان صنفی، سیاسی، فرهنگی و محیط زیست هستیم.

2022-09-13

نوشته ای دیگر از شورای ملی تصمیم

Comments

حکومت جمهوری اسلامی کمر همت به نابودی اقتصاد، محیط زیست، تاریخ، فرهنگ و هنر ایران بسته است. رژیم اسلامی حقوق زنان، کارگران، فرهنگیان، اقوام و پیروان سایر ادیان را با خشونت زیر پا می‌گذرد. بر این بستر مردم ایران، زنان، جوانان، کارگران، حقوق‌بگیران، کنشگران محیط زیست، فرهنگیان، هنرمندان، سینماگران و نویسندگان در مقابل این ویرانگری و پایمال کردن حقوق ایستاده اند.

برای نمونه، رضا شهابی پس از اعتصاب غذا از بازداشتگاه امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شد. وی که پس از ماهها بازجویی و شکنجه روحی و جسمی و آسیب های ناشی از اعتصاب غذا دچار بیماریهای مزمن گشته است، به جای انتقال به بیمارستان و مداوای‌زخم ها دوباره به زندان منتقل گردد.

جعفر پناهی، محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد بجای حضور در جشنواره‌های هنری در زندان به سر می‌برند.

نهادهای امنیتی تلاش دارند که با دستگیری و شکنجه فعالین صنفی مقاومت برحق و واقعی میلیونها کارگر و بازنشسته و حقوق بگیر و مطالبات آنان را پس از انبوه مشکلات اقتصادی در جامعه نادیده بگیرند. پاسخ آنان به مطالبات کنشگران فشار بر خانواده ها و سرکوب فعالین است. از طرف دیگر نیروهای امنیتی از سازمان‌یابی و تاسیس تشکل های مستقل واهمه دارند زیرا به گسترش حرکتهای اجتماعی می انجامد. غافل از اینکه جامعه ایران وارد مرحله ای از تاریخ مبارزات خود گشته که دیگر نمی خواهد در مقابل تمامیت‌خواهی، ویرانگری و پایمال کردن حقوق مردم از سوی استبداد دینی سکوت کند و تن به اسارت دهد.

 شورای ملی تصمیم در حمایت از مبارزه همه‌جانبه مردم ایران علیه حکومت اسلامی خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط زندانیان سیاسی ومدنی است.

ما از نهادهای حقوق بشری و سازمانهای سیاسی و مدنی خواستاریم که با اعتراض به بازداشت کنشگران مدنی توسط توسط رژیم تمامیت خواه جمهوری اسلامی، از آزادی همه‌ی زندانیان در بند  رژیم جمهوری اسلامی اسیر هستند حمایت نمایند.

هم چنین از اعضای و حامیان شورای ملی تصمیم در هر جایی که هستند میخواهیم که در اعتراضات و فعالیت های خود حمایت از فعالین جنبش های مطالبه محور و صنفی را در صدر فعالیت های خود قرار دهند. زیرا گذار دموکراتیک و خشونت پرهیز از رژیم جمهوری اسلامی بدون  همراهی و همگامی با  مبارزات مسالمت آمیز جنبش های صنفی – مطالباتی  و دیگر اقشار مزدبگیر جامعه امکان پذیر نیست.

شورای ملی تصمیم

۲1 شهریور ۱۴۰۱

برای انتشار در شبکه های اجتماعی

مقالات بیشتر از این نویسنده را می‌توانید با کلیک روی نام ایشان مشاهده کنید.

تازه ترین

اعدام قتل حکومتی است.

اعدام قتل حکومتی است.

حکومت اصلی ولایت فقیه و سپاه و دولت ظاهری رئیسی و مجلس گوش به فرمان قالیباف، ناتوانی خود را در پاسخگوئی به خواست‌ها بر حق میلیون‌ها ایرانی زیر خط فقر برای نان، مسکن و  آزادی، با اعدام‌ها پاسخ می‌دهند. جان ‎رضا (غلامرضا) رسایی، توماج صالحی، مجاهد کورکور، عباس دریس...

توماج صالحی را بی ‌قید و شرط آزاد کنید

توماج صالحی را بی ‌قید و شرط آزاد کنید

دادگاه انقلاب اصفهان، توماج صالحی خواننده محبوب مردم ایران و معترض به بی‌کفایتی حکومت اسلامی را به اتهام فساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است و جان این فرزند ایران در خطر است. حکومت اسلامی برای ایجاد رعب، وحشت و سرکوب در جامعه و انتقام گرفتن از همراهی هنرمندان با...

بیانیه شورای ملی تصمیم

بیانیه شورای ملی تصمیم

مردم ایران، مردم اسرائیل و مردم جهان جنگ نمی ‌خواهند رژیم مطلقه ولایت فقیه خامنه‌ای و دولت راست افراطی نتانیاهو، از سفره مردم و با جان فرزندان مردم، برای بقای خود، بر طبل جنگ می‌کوبند. میلیاردها دلار اسلحه، جان و مال مردم ایران، اسرائیل و فلسطین در آتش این نظامیگری و...

0 Comments

0 Comments